Det är öppet för utställare att anmäla sig till interpack 2023

PUBLICERAD: 17 mars 2021
UPPDATERAD: 25 januari

interpack 2020 ställdes in efter många turer. Nu hoppas Messe Düsseldorf istället att 4 – 10 maj 2023 kunna välkomna den globala förpackningsbranschen till interpack 2023. (Bild interpack)

På grund av Corona-pandemin blev planerade förpackningsmässan interpack 2020 i Düsseldorf som bekant aldrig av. Nu räknar arrangören Messe Düsseldorf istället med att interpack-mässan 2023 ska kunna arrangeras som planerat. I ett pressmeddelande skriver man att det från och med 16 mars 2021 är öppet för intresserade utställare att digitalt anmäla sig till interpack 2023, som ska äga rum 4 – 10 maj 2023.

Turerna kring interpack 2020 var många och invecklade, när svårigheterna av arrangera en fysisk förpackningsmässa blev uppenbara i och med att Corona-pandemin sköt fart under tidiga våren 2020.

Mässan flyttades först från maj 2020 till februari 2021, men mässarrangörerna insåg att med den eskalerande viruspandemin var det inte längre realistiskt att anordna en fysisk mässa av interpacks storlek under år 2021. Man planerade ett slag på att istället arrangera en helt digital mässa, men protester och svalt intresse från såväl utställare som presumtiva besökare gjorde att man beslöt att ställa in interpack 2020/21 helt och hållet.

Istället har Messe Düsseldorf bestämt sig för att följa sitt ursprungliga interpack-schema och siktar nu in sig på interpack 2023 och förhoppningsvis mer normala förhållanden i omvärlden.

Ledningen för interpack 2023 skriver nu i ett pressmeddelande att utställare, som fick godkännande för interpack 2020/21, kan omboka på www.interpack.com liksom att nytillkomna utställare kan anmäla sig digitalt på samma webbadress.

Den speciella leverantörsmässan ”Components” kommer som tidgare planerat att äga rum parallellt med interpack 2023 och där kan utställaranmälan ske på webbadressen www.packaging-components.com

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Danska All Creative vill vinna i Packnorth Award 2024

Det danska företaget All Creative A/S som är mest känt för sina pappers- och kartonglösningar för förpackningar, POS och Display, är stolta. Så stolta att de har skickat in den 3D-julkalender de tagit fram för Bornholms Karamel Kompagniet till förpackningstävlingen Packnorth Awards 2024.
AllCreative_02x

Snopet för Mondi, det blev IP som köper DS Smith

International Paper och DS Smith meddelade har nått en överenskommelse om villkoren för en affär där IP köper DS Smith.
alexander-grey-8lnbXtxFGZw-unsplashx

Konsumenterna katalysatorn bakom nya hållbara förpackningslösningar

Det är vi konsumenter som driver på utvecklingen av nya, hållbara, förpackningar och plastförpackningar är illa ute enligt en undersökning av Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Jonas Hellström – med variation som inspiration

Jonas Hellström har jobbat inom den grafiska branschen i över 20 år. Efter sin examen i grafisk design och illustration från Forsbergs har han bland annat hunnit med att starta upp byrån Lobby Design samt spendera nio år som design director på Amore. Snart står han på scenen på Inhousedagen i Stockholm.
stillahavetx