Det är öppet för utställare att anmäla sig till interpack 2023

PUBLICERAD: 17 mars 2021
UPPDATERAD: 25 januari

interpack 2020 ställdes in efter många turer. Nu hoppas Messe Düsseldorf istället att 4 – 10 maj 2023 kunna välkomna den globala förpackningsbranschen till interpack 2023. (Bild interpack)

På grund av Corona-pandemin blev planerade förpackningsmässan interpack 2020 i Düsseldorf som bekant aldrig av. Nu räknar arrangören Messe Düsseldorf istället med att interpack-mässan 2023 ska kunna arrangeras som planerat. I ett pressmeddelande skriver man att det från och med 16 mars 2021 är öppet för intresserade utställare att digitalt anmäla sig till interpack 2023, som ska äga rum 4 – 10 maj 2023.

Turerna kring interpack 2020 var många och invecklade, när svårigheterna av arrangera en fysisk förpackningsmässa blev uppenbara i och med att Corona-pandemin sköt fart under tidiga våren 2020.

Mässan flyttades först från maj 2020 till februari 2021, men mässarrangörerna insåg att med den eskalerande viruspandemin var det inte längre realistiskt att anordna en fysisk mässa av interpacks storlek under år 2021. Man planerade ett slag på att istället arrangera en helt digital mässa, men protester och svalt intresse från såväl utställare som presumtiva besökare gjorde att man beslöt att ställa in interpack 2020/21 helt och hållet.

Istället har Messe Düsseldorf bestämt sig för att följa sitt ursprungliga interpack-schema och siktar nu in sig på interpack 2023 och förhoppningsvis mer normala förhållanden i omvärlden.

Ledningen för interpack 2023 skriver nu i ett pressmeddelande att utställare, som fick godkännande för interpack 2020/21, kan omboka på www.interpack.com liksom att nytillkomna utställare kan anmäla sig digitalt på samma webbadress.

Den speciella leverantörsmässan ”Components” kommer som tidgare planerat att äga rum parallellt med interpack 2023 och där kan utställaranmälan ske på webbadressen www.packaging-components.com

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Ishidas Europes nyckelroll i Maple Leafs jättelika kycklingfabrik

I samarbete med Maple Leaf Foods, en av Kanadas ledande kött- och fjäderfäproducenter, har Ishida Europe spelat en nyckelroll i etableringen av Maple Leaf Foods nyligen öppnade fabrik för kyckling i London, Ontario. Det är en stors satsning värd C$772 miljoner.
Ishida - Maple Leaf 3x

Ärlighet varar längst för Gbgt Box

Gbgt Box menar att ärlighet är en nyckel till framgång. För något år sedan vann man ett Guldägg för Atmosphere, en serie förpackningar i varandra, typ den ryska dockan, där man nog beskrev ingående material och förpackningens CO2 generering. Nu kommer nästa serie som man kallar Honest Packaging.
GBGT-321-1-scaledx

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx