Danska Palcut förstärker med ny Partner Manager

PUBLICERAD: 5 november 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Ola Tykesson förstärker danska Palcut A/S i en nyinrättad befattning som Partner Manager.

Danska Palcut A/S, specialist på lösningar för automatisk palletering och med huvudsäte i Holstebro på Jylland, stärker sin internationella utveckling och sin support av återförsäljare genom att anställa Ola Tykesson i en nyskapad befattning som Partner Manager.

Ola Tykesson, som är 57 år, får ansvaret för att utveckla Palcuts befintliga återförsäljarnätverk samt för att bygga ut återförsäljarnätverket, framför allt i Öst- och Sydeuropa men även i Asien, bland annat genom att stärka säljsupport, teoretisk och praktisk fortbildning samt service. 
 
Palcut skriver i ett pressmeddelande att bakgrunden till personalförstärkningen är företagets ökande marknadsföring av lösningar för automatiska palletteringsanläggningar på den europeiska marknaden, understött av en ambitiös tillväxtstrategi. På årets interpack-mässa visade utländska återförsäljare ett stort intresse för att distribuera Palcuts helautomatiska dispenser och stegsäkra mellanläggsark, som höjer standarden för pallettering, och det kom fler än 50 förfrågningar. Lösningarna marknadsförs till en rad olika branscher, bland annat för livsmedel, möbler och pappersprodukter.
 
”Målet är att skapa tillväxt via återförsäljarna. Vi ska vara en attraktiv företagspartner, och gemensamt skräddarsy lösningar som tillför kunden ett mervärde. Ola Tykesson har en stark internationell bakgrund från ett marknadsledande företag, och har stor erfarenhet av att bygga upp återförsäljarnätverk. Det passar perfekt in i vår strategi”, säger Rudi Pedersen, VD vid Palcut A/S.
 
Ola Tykesson kommer närmast från Lego A/S, där han under 28 år har arbetat med distributionsutveckling globalt. Senast har han som Country Manager ansvarat för den indiska subkontinenten, där bland annat Indien, Pakistan, Bangladesh, Nepal, Sri Lanka och Maldiverna ingår.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Handeln kämpar med att göra oss konsumenter nöjda, till exempel genom att minska mängden plast, ett material som vi tydligen inte gillar. Ett exempel är den vakuumpackade köttfärsen som spar mycket material jämfört med packning på plasttråg. I England har flera av de stora kedjorna börjat med detta, till exempel Iceland Foods, som nu väljer att återgå till det gamla vanliga. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland

Metsä kan komma att stoppa produktion av vit kraftliner i Husum

Metsä Board letar alternativ till tillverkningen av vit kraftliner i Husum. En omställning kan vara klar under år 2027.
Metsä husumx

Här finns förpackningsingenjörer som snart är redo för arbetslivet

I maj tar den första klassen förpackningsingenjörer från Älmhult examen, med kunskaper och färdigheter som rustar dem för att hantera branschens utmaningar och driva på utvecklingen mot hållbara och innovativa förpackningslösningar.
Haganäs_litenx

Tyska Clever Etiketten blir en del av Ettiketto Group

Volati, som äger Ettiketto Group, har förvärvat samtliga aktier i Clever Etiketten GmbH (inklusive systerbolag) - en ledande leverantör av etikettlösningar i Tyskland. Förvärvet är ett tilläggsförvärv till Ettiketto Group som därmed tar steget in på den tyska marknaden och skapar en plattform för framtida tillväxt i Centraleuropa.
Rikard-Ahlin-1024x791-1x