Dansk flexibelspecialist satsar på svensk expansion

PUBLICERAD: 9 mars 2017
UPPDATERAD: 25 januari

”Det finns en stor potential för utökning i Sverige”|säger VD Ole Østergaard.

Danska företaget EHRNO flexible a/s, med specialinriktning på flexibla livsmedelsförpackningar, satsar på att expandera på den svenska marknaden. I ett initialskede inriktar man sig främst på södra Sverige och satsningen görs via ett nyinrättat säljkontor i Köpenhamn.

Familjeägda förpackningsföretaget EHRNO flexible, som har 35 anställda vid företagets huvudsäte i Herning, har haft sitt fokus på livsmedelsindustrin i Danmark, men nu vill ledningen satsa vidare och då speciellt på den svenska marknaden.

”Vi har haft och har fortfarande en stark ställning inom till exempel mejerisektorn, men våra produkter är lämpliga för många förpackningsapplikationer och därför finns det en stor potential för utökning i till exempel Sverige”, säger VD Ole Østergaard.

EHRNO flexible har redan idag  kunder på den svenska marknaden, då främst inom områden som konfektyr, mm., men kundportföljen utökas kraftigt. En ny medarbetare, placerad på det nya säljkontoret i Köpenhamn, kommer därför att aktivt börja rikta in sig mot den södra delen av Sverige.

”Som en mindre aktör i branschen har vi i vår verksamhet valt att fokusera på service och flexibilitet, eftersom vi tror att det ger de bästa resultaten för kunderna. Samtidigt har vi en solid och erfaren arbetskraft och en teknik som ligger i framkant”, betonar Ole Østergaard.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432