Coca-Colas Diet Coke i ny burk och fyra nya smaker

PUBLICERAD: 28 januari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Diet Coke i ny smal “sleek can” och med fyra nya smaker med matchande färger på burkarna. Originalsmaken finns förstås kvar – burken längt till vänster.

Coca-Cola Company lanserar sin Diet Coke i en ny smal dryckesburk i aluminium – en så kallad ”sleek can” – och med en ny grafisk design. Och samtidigt presenterar man fyra helt nya smaker på drycken.
Originalsmaken på Diet Coke, som första gången presenterades 1982, ändrar man dock inte, utan den finns kvar och kompletteras nu med de nya smakerna Ginger Lime, Feisty Cherry, Zesty Blood Orange and Twisted Mango.

Bakom de nya smakerna ligger ett noggrant och omständigt arbete, där man bland annat frågat ut över 10.000 personer i USA om deras smakpreferenser och testat sammanlagt 30 olika smaker och kombinationer, innan man fastnade för de fyra nya smakerna.

”Tro oss, när vi säger att du har aldrig smakat något liknande förut!”, skriver Coca-Cola i ett pressmeddelande.

De nya Diet Coke-burkarna och de nya smakerna finns än så länge endast i Nordamerika och i dagsläget finns ingen uppgift om när de kan väntas till Europa och Sverige.

(Källor: Coca-Cola Company
och Scanpack/Packaging Blog)

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco

Trumps ståltullar kan ge fler PET-flaskor

Donald Trumps handelstullar, som bland annat innebär 25 procent på stål och aluminium, kan komma att innebära att fler PET-flaskor kommer att produceras. Det skriver tidningen Expressen som i sin tur refererar till Washington Post.
coca hår

Produktionsökningen år 2024 av papper och kartong väntas inte bestå

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent under 2024. Utvecklingen drivs av en kraftig tillväxt för båda förpacknings- och grafiskt papper som vände efter ett svagt 2023.
Rundtur och visning av Billerud Korsnäs nya maskin KM7 på Gruvön.