Coca-Cola utmanar: Vågar du äta jullunch med en okänd?

PUBLICERAD: 4 december 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Mat och dryck är gratis för den som vågar anta Coca-Colas utmaning och äta jullunch med tre andra helt okända människor… (Bild Coca-Cola Sverige)

De flesta svenskar, eller 84 procent, tycker att gemenskapen med släkt och familj är viktigast vid jul, men Coca-Cola vill i år utmana detta under devisen ””Ett bord är reserverat .Vågar du öppna luckan till en ny bekantskap?” 

Varje dag kl. 12 – 14 under december månad fram till och med julafton står ett lunchbord för fyra personer reserverat på The Strand i Stockholm – men det går bara att boka EN plats. Vilka som sitter på de övriga stolarna blir en överraskning och varje lunch innebär alltså att fyra nya människor möts varje dag fram till julafton.

”Det här är en form av socialt experiment, där vi vill utmana svenskar att våga träffa nya människor. Det är kittlande att inte veta, vilka du kommer att få träffa och det är det, som gör mötet så spännande. Vår förhoppning är givetvis att skapa gemenskap och så ett frö till framtida vänskaper”, säger Frida Keane, Public Affairs & Communication Director på Coca-Cola Sverige. 

Totalt finns 24 lunchbord med 96 platser att fylla, där fyra människor varje dag får träffas för första gången. Maten, som serveras, är inspirerad av svenska jultraditioner och kostnadsfri för den, som får en plats vid bordet. 

Läs mer om kampanjen, och hur du reserverar en plats, på www.cocacola.se/ettbord eller på Coca-Cola SverigeFacebook.

Text Carina Malm

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för tryck på wellpappförpackningar

På Drupa presenterade EFI en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpappförpackningar.
EFI-3-1536x1024

Åtta45 förvärvar By Wind och GBGT Box

Tryckeriet By Wind och förpackningsföretaget GBGT Box blir en del av Åtta45. En expansion som ska utöka bolagets produktionskapacitet inom både tryck och förpackning.
Atta45-ver-2-1536x1024

Drupa 2024 lockade betydligt färre besökare än förväntat

När Drupa öppnade dörrarna för några veckor sedan var det åtta år sedan mässan arrangerades senast. En pandemi kom emellan. Nu har besökssiffrorna kommit och de var säkert en besvikelse för Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance

Scenprogrammet för Scanpack 2024 är här!

Nu släpps scenprogrammet för Scanpack, Skandinaviens största förpackningsmässa, som äger rum på Svenska Mässan i Göteborg den 22-25 oktober. Förutom utställningen med 400 utställare kommer besökarna att erbjudas ett omfattande scenprogram med nästan 100 programpunkter.
Talare på Scanpack (SV)x