Coca-Cola i specialtryckt aluflaska från Ardagh

PUBLICERAD: 4 december 2016
UPPDATERAD: 25 januari

100 utvalda bilder

Coca-Cola lanserar nu sitt globala budskap ”Taste the Feeling” i Europa i specialtryckta aluminiumflaskor från glas- och metallförpackningskoncernen Ardagh. Flaskorna är heltäckta med tryck av olika typer av bilder, vilka ska ge en ”emotionell produktkommunikation” till konsumenterna. 100 olika bilder har använts och de är alla utvalda för att passa till Coca-Colas ”Taste the Feeling”-tema, som lanseras över hela världen.

De aluflaskor, som Coca-Cola Europe nu lanserat, är tryckta i Ardaghs specialanläggning i franska Beaurepaire, där man använder företagets prisbelönta teknik för att trycka högkvalitativa och högupplösta bilder och grafik direkt på metallen.

”Detta är ett av de mest anslående av de många projekt, som vi den senaste tiden haft tillsammans med Coca-Cola. Det är ett perfekt exempel på hur högkvalitativt tryck på en metallyta kan ge en tilltalande flaska och vi är mycket glada över att vara en betydande aktör i utvecklingen av detta ikoniska varumärke”, säger Marc Bett, försäljningschef  för aluminiumförpackningar inom Ardaghs metalldivision.

De 100 utvalda bilderna på aluflaskorna är valda för att återspegla den funktionella och emotionella upplevelse, som Coca-Cola hoppas att konsumenterna upplever, när de dricker vilken som helst Coca-Cola-produkt. Bilderna kan exempelvis visa skridskoåkning med kompisarna, första kyssen, en dag på stranden, bodybuilding på gymmet, första dejten, etc., etc…

”Vi förstärker att Coca-Cola är för alla. Det är ett varumärke med olika varianter, där alla delar samma värderingar”, sade en talesman för Coca-Cola Europe i samband med lanseringen i Europa.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Rikard Ahlin slutar som vd på Ettiketto AB

Rikard Ahlin slutar som vd för Ettiketto AB och efterträds av Johanna Herstedt. Rikard fortsätter som vd för Ettiketto Group.
ettikettox

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel. EU-kommissionens beslut är en konsekvens av att Efsa har skärpt sin bedömning av hur mycket bisfenol A man kan få i sig utan risk för hälsan.
Konservburkar

EUBP: ”Bioplast en nyckelfaktor för uppfyllandet av PPWR-förordningen”

Bioplaster kommer att få en allt större framtida betydelse i och med införandet av EU:s förpacknings- och förpackningsavfallsförordning PPWR. Det anser organisationen European Bioplastics (EUBP) och dess VD Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Pappersbarriär prisad i hållbarhetstävling

Tetra Pak har mottagit utmärkelsen 'Resource Efficiency' vid Sustainable Packaging News Awards 2024, för sin pappersbaserade innovation inom barriärmaterial.
Mimosa_choco_3d-strawsx