Coca-Cola i specialtryckt aluflaska från Ardagh

PUBLICERAD: 4 december 2016
UPPDATERAD: 25 januari

100 utvalda bilder

Coca-Cola lanserar nu sitt globala budskap ”Taste the Feeling” i Europa i specialtryckta aluminiumflaskor från glas- och metallförpackningskoncernen Ardagh. Flaskorna är heltäckta med tryck av olika typer av bilder, vilka ska ge en ”emotionell produktkommunikation” till konsumenterna. 100 olika bilder har använts och de är alla utvalda för att passa till Coca-Colas ”Taste the Feeling”-tema, som lanseras över hela världen.

De aluflaskor, som Coca-Cola Europe nu lanserat, är tryckta i Ardaghs specialanläggning i franska Beaurepaire, där man använder företagets prisbelönta teknik för att trycka högkvalitativa och högupplösta bilder och grafik direkt på metallen.

”Detta är ett av de mest anslående av de många projekt, som vi den senaste tiden haft tillsammans med Coca-Cola. Det är ett perfekt exempel på hur högkvalitativt tryck på en metallyta kan ge en tilltalande flaska och vi är mycket glada över att vara en betydande aktör i utvecklingen av detta ikoniska varumärke”, säger Marc Bett, försäljningschef  för aluminiumförpackningar inom Ardaghs metalldivision.

De 100 utvalda bilderna på aluflaskorna är valda för att återspegla den funktionella och emotionella upplevelse, som Coca-Cola hoppas att konsumenterna upplever, när de dricker vilken som helst Coca-Cola-produkt. Bilderna kan exempelvis visa skridskoåkning med kompisarna, första kyssen, en dag på stranden, bodybuilding på gymmet, första dejten, etc., etc…

”Vi förstärker att Coca-Cola är för alla. Det är ett varumärke med olika varianter, där alla delar samma värderingar”, sade en talesman för Coca-Cola Europe i samband med lanseringen i Europa.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor

Affär på Drupa: Först i Norden med bjässe från MGI

Norska RK Grafisk stärker sina möjligheter till förädling med partiell lack och varmfoliering genom att investera i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Affären gjordes på Drupa och installationen blir den första i Norden.
jetvranish

Nationell insamlingskris av plastförpackningar enligt Svensk Plaståtervinning

Vi har en allvarlig, nationell insamlingskris av plastförpackningar i Sverige säger Mattias Philipsson, vd på Svensk Plaståtervinning i ett pressmeddelande.
Foto: Peter Holgersson AB

Mondi och traceless lanserar en biobaserad coating som drastiskt minskar CO2

Mondi och det tyska företaget traceless har etablerat ett partnerskap för utveckling av biobaserade coatings. Nu är den första produkten klar. Den sägs minska CO2-utsläppen med 95 procent.
MNDPR291a