När globala etikettföretaget CCL Industries i våras köpte tyska BOPP-filmproducenten Treofans amerikanska verksamheter (läs HÄR) , tillkännagav man att man skulle fortsätta Treofan-verksamheten under det sedan tidigare etablerade varumärket Innovia Films. Nu har CCL uppdaterat Innovia-konceptet med ny logotyp och ny varumärkesstrategi.
Strategin för det nya varumärkeskonceptet har varit att förena det nya större företaget, som har ett bredare globalt fotavtryck, med CCL Industries och att anpassa varumärket närmre till CCL:s företagsdesign.
CCL, som har huvudsäte i Kanada, skriver i ett pressmeddelande att utmaningen var att hitta en logotyp, som gjorde det möjligt för Innovia Films att vara oberoende, samtidigt som man skapade något som var modernt, globalt och distinkt.
”Vi är väldigt nöjda med den nya designen. I samarbete med designbyrån har man lyckats fånga kärnan i vad Innovia Films gör (flexibla filmer) och överföra varumärket närmare CCL: s. Detta uppnår de angivna strategimålen och ger det större filmsegmentet möjlighet att uttrycka sin globala identitet”, säger Günther Birkner, chef för CCL Label Food & Beverage och Innovia Films.