Brittisk aluburk med former från pubens klassiska ölglas

PUBLICERAD: 17 februari 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Den nya aluminiumburken ReCANize har lånat sina former från ett traditionellt pubglas.

Brittiska tryck- och förpackningsföretaget SaucePM har utvecklat en dryckesburk i aluminium där man överfört linjerna i ett klassiskt ölglas till burkens former.
SaucePM skriver att den annorlunda formen på dryckesburken ger en ergonomiskt fördelaktig form, som gör det enklare och angenämare att bära, hålla och dricka ur burken. Dessutom ger formen ett väsentligt ökat säljvärde för produkten genom att skilja sig från andra dryckesburkar på butikshyllan.

Dryckesburken, som fått namnet ReCANize, har nyligen lanserats och SaucePM söker nu kunder inom dryckesbranschen, som är intresserade av den nya burken.

Förhoppningen är att den specialformade burken ska konkurrera med och kanske ersätta konventionella ölglas i glas eller plast på barer och pubar. Med en form som så exakt efterliknar ett ölglas kan konsumenten få samma upplevelse som att dricka ur glas- eller plastglas, samtidigt som man får aluminiumburkens alla fördelar, skriver SaucePM i ett pressmeddelande.

”Användning av ölglas av plast är vanligt vid offentliga evenemang, men inte alltid så uppskattade av konsumenterna. ReCANize med sitt enkla men ändå effektiva format kan ändra på det!”, säger SaucePM:s VD Neil Shackleton.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker