BillerudKorsnäs: ”Varumärken tjänar på att vara hjälpsamma”

PUBLICERAD: 25 april 2018
UPPDATERAD: 25 januari

BillerudKorsnäs ”Packaging Sustainability for Helpful Brands” visar hur varumärken och företag tjänar på att vara hjälpsamma mot konsumenterna.

BillerudKorsnäs konsumentpanel inom ”Packaging Sustainability” har genomfört en undersökning om hur varumärkesägare och företag kan tjäna på att agera hjälpsamt och underlätta för konsumenterna.

Förpackningar är en tydlig kontaktpunkt med konsumenter, oavsett försäljningskanal, och därmed ett strategiskt verktyg för varumärken, som stödjer människors ökande ambition att bli mer hållbarhetsorienterade i vardagliga handlingar och val. BillerudKorsnäs djupdyk ”Packaging Sustainability for Helpful Brands” visar att varumärkesägare, som tydligt gör det möjligt för konsumenter att agera mer hållbart, är i hög global efterfrågan.

I BillerudKorsnäs Consumer Panel 2017 tilldelades högsta indexpoäng möjligheten för varumärken att särskilja sig genom ”packaging sustainability”. Exempelvis kan varumärken, genom att möjliggöra enklare återvinning, bidra till minskat livsmedelsavfall eller erbjuda ett fördelaktigt andra och tredje användningsområde för förpackningar, ge tydliga fördelar till konsumenter, som vill agera mer hållbart.

Dessa fördelar, om de kommuniceras, skulle vara kraftfulla för att visa att man är ett hjälpsamt varumärke. De långsiktiga vinnarna kommer att vara varumärken och företag, som uppfattas som verkligt hjälpsamma, eftersom konsumenter (och B2B-kunder) då känner att de är en del av lösningen – inte problemet.

Här är exempel på några ämnen, som behandlas i ”Packaging Sustainability for Helpful Brands”:
* Hjälpsamma varumärken – en nyckel till framgång
* Hjälpa konsumenten att bli en hjälte
* Förpackningen som ett strategiskt verktyg
* Förpackningen som en möjliggörare för hållbarhet
* Förenkla återvinning

Läs/ladda hem hela rapporten via PDF-länken nedan.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker