BillerudKorsnäs lanserar digital varumärkeskampanj

PUBLICERAD: 11 maj 2015
UPPDATERAD: 25 januari

”The Future Is Green”. BillerudKorsnäs tydliggör sina ambitioner med en digital varumärkeskampanj.|”Nu känner vi oss mogna att tydligare kommunicera vår övergripande företagsambition”

BillerudKorsnäs, ledande leverantör av förpackningsmaterial och -lösningar, lanserar nu sin första varumärkeskampanj. Den digitala kampanjen kommer i första hand att rikta sig till kunder och kunders kunder och syftar till att tydliggöra företagets ambition, öka varumärkeskännedomen och varumärkespreferensen samt att positionera varumärket längre fram i värdekedjan. 

”BillerudKorsnäs har nu funnits i två och ett halvt år och vi känner oss mogna att kommunicera vår övergripande företagsambition mer tydligt än vi har gjort hittills. Vi har utvecklats från de två pappers- och kartongtillverkarna Billerud och Korsnäs till att bli en leverantör av material och lösningar till varumärkesägare och detaljhandel,” säger Per Lindberg, VD BillerudKorsnäs. 

Kampanjen kommer att utgå från artiklar, exempel och referensuppdrag för att illustrera och förtydliga grunddragen i företagets ambition. Begreppet ”utmana det konventionella för en hållbar framtid” inrymmer både en ambitiös innovationsagenda såväl som ett förstärkt fokus på hållbarhetsfrågor, teman som kommer att vara centrala i kampanjen. 

”Vi vill att publiken ska associera oss med nytänkande och smartare förpackningslösningar med ekonomiska och hållbarhetsmässiga fördelar. Vi tror, att det bästa sättet att åstadkomma detta, är genom att visa vad vi har uppnått och insett de senaste åren, samt ge målgruppen en försmak av vad som komma skall”, säger Peter Malmqvist, marknadsdirektör, BillerudKorsnäs. 

Kampanjens knutpunkt kommer att vara en interaktiv digital plattform varifrån företagets ambassadörer kan dela innehåll via sian egna kanaler. 

”Vi kommer att kunna engagera branschfolk och allmänheten på ett sätt som vi aldrig har gjort tidigare. Den, som inspireras av vårt budskap, kan enkelt sprida det genom att klicka, dela, lägga och kommentera på sociala medier”, förklarar Peter Malmqvist. 

Den som vill ta del av varumärkeskampanjen, som pågår från den 7 maj till augusti 2015, kan besöka kampanjsidan HÄR.

 

 

Senaste nytt

Stora Enso genomför organisationsförändringar

Stora Enso planerar att implementera en ny organisation med sju affärsområden för P&L-ansvar, vilket återspeglar vikten av kärnverksamheten inom förnybara förpackningar i affärsportföljen. Den nya, plattare och effektiviserade organisationen kommer att öka kundfokus, driva den operativa effektiviteten med ökad integration, minska komplexiteten och förbättra koncernens prestationskultur.
wellpapp-Stora-Ensox

Nu testkörs Norges nya plaståtervinningsanläggning

Testkörningar pågår just nu och hösten 2025 öppnar Tomra och Plastretur officiellt den första och enda nationella finsorteringsanläggningen för plastförpackningar i Norge. Anläggningen, som ligger i Holtskogen Business Park i Inre Østfold, kommer att heta Områ.
default

Ny lack för BOPE-film gör materialet bättre för påstillverkning

Filmer av BOPE, biaxiellt orienterad polyeten, är kända för sin höga återvinningsbarhet, men deras begränsade temperaturbeständighet har hittills varit ett hinder för bredare industriella tillämpningar. Nu har hubergroup hittat en lösning som gör filmen betydligt värmetåligare.
HUB_Plastic-Bond-K1x

Ny teknik för biobaserad cellplast möjliggör cirkularitet för ett omtalat material

TotalEnergies Corbion och Useon har ingått ett strategiskt partnerskap för att främja utvecklingen och global kommersialisering av EPLA-formade produkter – en ny generation av hållbara, högpresterande skummaterial tillverkade av PLA, ett av de mest använda bioplastmaterialen.
epla-bottle-base-made-by-useon-with-luminy-plax

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX