BillerudKorsnäs, ledande leverantör av förpackningsmaterial och -lösningar, lanserar nu sin första varumärkeskampanj. Den digitala kampanjen kommer i första hand att rikta sig till kunder och kunders kunder och syftar till att tydliggöra företagets ambition, öka varumärkeskännedomen och varumärkespreferensen samt att positionera varumärket längre fram i värdekedjan.
”BillerudKorsnäs har nu funnits i två och ett halvt år och vi känner oss mogna att kommunicera vår övergripande företagsambition mer tydligt än vi har gjort hittills. Vi har utvecklats från de två pappers- och kartongtillverkarna Billerud och Korsnäs till att bli en leverantör av material och lösningar till varumärkesägare och detaljhandel,” säger Per Lindberg, VD BillerudKorsnäs.
Kampanjen kommer att utgå från artiklar, exempel och referensuppdrag för att illustrera och förtydliga grunddragen i företagets ambition. Begreppet ”utmana det konventionella för en hållbar framtid” inrymmer både en ambitiös innovationsagenda såväl som ett förstärkt fokus på hållbarhetsfrågor, teman som kommer att vara centrala i kampanjen.
”Vi vill att publiken ska associera oss med nytänkande och smartare förpackningslösningar med ekonomiska och hållbarhetsmässiga fördelar. Vi tror, att det bästa sättet att åstadkomma detta, är genom att visa vad vi har uppnått och insett de senaste åren, samt ge målgruppen en försmak av vad som komma skall”, säger Peter Malmqvist, marknadsdirektör, BillerudKorsnäs.
Kampanjens knutpunkt kommer att vara en interaktiv digital plattform varifrån företagets ambassadörer kan dela innehåll via sian egna kanaler.
”Vi kommer att kunna engagera branschfolk och allmänheten på ett sätt som vi aldrig har gjort tidigare. Den, som inspireras av vårt budskap, kan enkelt sprida det genom att klicka, dela, lägga och kommentera på sociala medier”, förklarar Peter Malmqvist.
Den som vill ta del av varumärkeskampanjen, som pågår från den 7 maj till augusti 2015, kan besöka kampanjsidan HÄR.