BillerudKorsnäs lanserar digital varumärkeskampanj

PUBLICERAD: 11 maj 2015
UPPDATERAD: 25 januari

”The Future Is Green”. BillerudKorsnäs tydliggör sina ambitioner med en digital varumärkeskampanj.|”Nu känner vi oss mogna att tydligare kommunicera vår övergripande företagsambition”

BillerudKorsnäs, ledande leverantör av förpackningsmaterial och -lösningar, lanserar nu sin första varumärkeskampanj. Den digitala kampanjen kommer i första hand att rikta sig till kunder och kunders kunder och syftar till att tydliggöra företagets ambition, öka varumärkeskännedomen och varumärkespreferensen samt att positionera varumärket längre fram i värdekedjan. 

”BillerudKorsnäs har nu funnits i två och ett halvt år och vi känner oss mogna att kommunicera vår övergripande företagsambition mer tydligt än vi har gjort hittills. Vi har utvecklats från de två pappers- och kartongtillverkarna Billerud och Korsnäs till att bli en leverantör av material och lösningar till varumärkesägare och detaljhandel,” säger Per Lindberg, VD BillerudKorsnäs. 

Kampanjen kommer att utgå från artiklar, exempel och referensuppdrag för att illustrera och förtydliga grunddragen i företagets ambition. Begreppet ”utmana det konventionella för en hållbar framtid” inrymmer både en ambitiös innovationsagenda såväl som ett förstärkt fokus på hållbarhetsfrågor, teman som kommer att vara centrala i kampanjen. 

”Vi vill att publiken ska associera oss med nytänkande och smartare förpackningslösningar med ekonomiska och hållbarhetsmässiga fördelar. Vi tror, att det bästa sättet att åstadkomma detta, är genom att visa vad vi har uppnått och insett de senaste åren, samt ge målgruppen en försmak av vad som komma skall”, säger Peter Malmqvist, marknadsdirektör, BillerudKorsnäs. 

Kampanjens knutpunkt kommer att vara en interaktiv digital plattform varifrån företagets ambassadörer kan dela innehåll via sian egna kanaler. 

”Vi kommer att kunna engagera branschfolk och allmänheten på ett sätt som vi aldrig har gjort tidigare. Den, som inspireras av vårt budskap, kan enkelt sprida det genom att klicka, dela, lägga och kommentera på sociala medier”, förklarar Peter Malmqvist. 

Den som vill ta del av varumärkeskampanjen, som pågår från den 7 maj till augusti 2015, kan besöka kampanjsidan HÄR.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker