BillerudKorsnäs lanserar digital varumärkeskampanj

PUBLICERAD: 11 maj 2015
UPPDATERAD: 25 januari

”The Future Is Green”. BillerudKorsnäs tydliggör sina ambitioner med en digital varumärkeskampanj.|”Nu känner vi oss mogna att tydligare kommunicera vår övergripande företagsambition”

BillerudKorsnäs, ledande leverantör av förpackningsmaterial och -lösningar, lanserar nu sin första varumärkeskampanj. Den digitala kampanjen kommer i första hand att rikta sig till kunder och kunders kunder och syftar till att tydliggöra företagets ambition, öka varumärkeskännedomen och varumärkespreferensen samt att positionera varumärket längre fram i värdekedjan. 

”BillerudKorsnäs har nu funnits i två och ett halvt år och vi känner oss mogna att kommunicera vår övergripande företagsambition mer tydligt än vi har gjort hittills. Vi har utvecklats från de två pappers- och kartongtillverkarna Billerud och Korsnäs till att bli en leverantör av material och lösningar till varumärkesägare och detaljhandel,” säger Per Lindberg, VD BillerudKorsnäs. 

Kampanjen kommer att utgå från artiklar, exempel och referensuppdrag för att illustrera och förtydliga grunddragen i företagets ambition. Begreppet ”utmana det konventionella för en hållbar framtid” inrymmer både en ambitiös innovationsagenda såväl som ett förstärkt fokus på hållbarhetsfrågor, teman som kommer att vara centrala i kampanjen. 

”Vi vill att publiken ska associera oss med nytänkande och smartare förpackningslösningar med ekonomiska och hållbarhetsmässiga fördelar. Vi tror, att det bästa sättet att åstadkomma detta, är genom att visa vad vi har uppnått och insett de senaste åren, samt ge målgruppen en försmak av vad som komma skall”, säger Peter Malmqvist, marknadsdirektör, BillerudKorsnäs. 

Kampanjens knutpunkt kommer att vara en interaktiv digital plattform varifrån företagets ambassadörer kan dela innehåll via sian egna kanaler. 

”Vi kommer att kunna engagera branschfolk och allmänheten på ett sätt som vi aldrig har gjort tidigare. Den, som inspireras av vårt budskap, kan enkelt sprida det genom att klicka, dela, lägga och kommentera på sociala medier”, förklarar Peter Malmqvist. 

Den som vill ta del av varumärkeskampanjen, som pågår från den 7 maj till augusti 2015, kan besöka kampanjsidan HÄR.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax