August Faller expanderar på den nordiska marknaden

PUBLICERAD: 3 juni 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Robert Lemgård är nyanställd säljare i Sverige för tyska August Faller

Tyska August Faller KG, tillverkare och systemleverantör för farmaceutiska sekundärförpackningar och med säte i Waldkirch, har anställt en säljare i Sverige. Därmed expanderar företaget på den nordiska marknaden.
Den svenske säljaren heter Robert Lemgård, 31 år, och han kommer närmast från en av de största globala logistikleverantörerna. I sin nya roll blir han ansvarig för marknadsutveckling och nykundsrekrytering i Sverige, Norge, Finland och Island för dotterbolaget August Faller A/S.

Hittills har den nordiska marknaden hanterats via Danmark, där varumärket Faller redan är ganska välkänt. I de andra nordiska länderna räknar nu Faller med ytterligare utvecklingspotential och vill därför stärka sin kommunikation. Bolaget ser tillväxtmöjligheter i Norden, t ex när det gäller tjänster i samband med förpackningar för kliniska studier, flersidiga etiketter, speciella konstruktioner för kartonger eller bipacksedlar.

”Vårt primära mål genom anställningen av Robert Lemgård är att rekrytera nya kunder på de nordiska marknaderna utanför Danmark och att skapa ett märkesmedvetande på dessa marknader. Vi gläder oss över att ha hittat en medarbetare med en utpräglad kompetens och erfarenhet, när det gäller försäljning och vi är övertygade om, att Robert Lemgård kommer att utveckla vårt team på ett positivt sätt”, säger Christian Haurum Holmskov, VD för August Faller Skandinavien i en kommentar.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax