aPak etablerar samarbete med välkänd mäklarfirma

PUBLICERAD: 11 juni 2015
UPPDATERAD: 25 januari

aPak har tagit fram en specialanpassad flyttlåda för Lundin Fastighetsbyrå.
|”Vi är imponerade av Lundin Fastighetsbyrås kundservice och vi tyckte det var en kul idé att ge deras kunder en extra service”

Att ett förpackningsföretag samarbetar med en mäklarfirma hör inte till vanligheterna. Men för Göteborgsbaserade aPak är det inget konstigt alls. Företaget har nämligen etablerat ett samarbete med välkända mäklarfirman Lundin Fastighetsbyrå, som går ut på att mäklarföretaget kan erbjuda sina kunder ett antal gratis flyttlådor samt möjlighet att köpa fler till reducerat pris.

aPak skriver i ett pressmeddelande att det var deras kreativa säljare, som alltid är på jakt efter smarta och innovativa lösningar, som kontaktade Lundin Fastighetsbyrå och presenterade sin idé.

aPak, som har flera typer av flyttlådor bland sitt omfattande produktutbud, föreslog att Lundin Fastighetsbyrå skulle erbjuda sina kunder ett antal gratislådor och en möjlighet att köpa fler till ett reducerat pris, vid köp eller försäljning av en fastighet. 

”Vi var imponerade av hur Lundin Fastighetsbyrå arbetar med sin kundservice och vi tyckte det var en kul idé att ge deras kunder en extra service och samtidigt exponera en ny och odefinierad målgrupp för aPaks varumärke”, förklarar Evelina Lindgren, VD för aPak.

aPak tog fram en specialanpassad flyttlåda för Lundin Fastighetsbyrå med unikt tryck och kvalitet samtidigt som aPak erbjöd sig att lagerhålla flyttlådorna och låta mäklarfirmans kunder hämta sina gratislådor på aPaks lager i Mölndal utanför  Göteborg.

”Att flytta kan vara mycket stressande och vi betonar alltid ett personligt engagemang i alla våra kundrelationer. Och även om enkel tillgång till flyttlådor kanske inte är den mest avgörande punkten på listan, så är vår erfarenhet att varje liten del räknas. Varje detalj, som vi kan hjälpa våra kunder med, hjälper oss i sin tur att skapa nöjdare kunder. Och naturligtvis hoppade vi på idén att gå samman med aPak för att kunna erbjuda våra kunder det där lilla extra!”, säger Lundin Fastighetsbyrås vice VD Robert Lundin.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

EUBP: ”Bioplast en nyckelfaktor för uppfyllandet av PPWR-förordningen”

Bioplaster kommer att få en allt större framtida betydelse i och med införandet av EU:s förpacknings- och förpackningsavfallsförordning PPWR. Det anser organisationen European Bioplastics (EUBP) och dess VD Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Pappersbarriär prisad i hållbarhetstävling

Tetra Pak har mottagit utmärkelsen 'Resource Efficiency' vid Sustainable Packaging News Awards 2024, för sin pappersbaserade innovation inom barriärmaterial.
Mimosa_choco_3d-strawsx

Mars minskar förpackningsplasten med digital simuleringslösning

Under 2024 presenterade Mars, en av de globalt ledande företagen inom livsmedel, konfektyr och djurmat, ett samarbete med programvarujätten Ansys för att genom digital teknologi minska plastavfallet och effektivisera tidsåtgången i utvecklingen av nya förpackningar.
AI mars

Första yoghurtbägaren med livsmedelsgodkänd återvunnen polystyren

INEOS Styrolution lanserar yoghurtbägare med mekaniskt återvunnen polystyren som ett resultat av samarbete mellan flera partners i värdekedjan milstolpe uppnåddes genom samarbetet mellan flera partners längs värdekedjan. Man kallar det för en milstolpe.
Yoghurt cupsx