Antonson Etikett blir StrongPoint Labels 

PUBLICERAD: 6 september 2015
UPPDATERAD: 25 januari

De sju bolagen i PSI Group|däribland Antonson Etikett AB

Etikettföretaget Antonson Etikett AB:s ägarbolag, PSI Group, stärker sina aktiviteter och verksamheter i gruppen och ändrar namn till StrongPoint ASA.
De sju företagen inom koncernen som nu kommer att förena sina resurser är: PSI Systems AS, PSI Antonson AB, New Vision Baltija UAB, SQS Security Qube System AB, Antonson Etikett AB, CashGuard AB och Vensafe AS.

StrongPoint ASA skriver i ett pressmeddelande att man genom sammanslagningen får ökade möjligheter att erbjuda lösningar och service som ytterligare stärker kundernas verksamheter. StrongPoint blir också bättre rustat att fortsätta sin internationella expansion och attrahera fler nya kunder. StrongPoints utbud kommer att organiseras i tre områden: Detaljhandel, Etiketter och Kontantsäkerhet.

”Att skapa StrongPoint är den rätta vägen för oss att bättre kunna erbjuda våra kunder en mer mångsidig produktportfölj, tillsammans med support och konsultativ service”, säger Jørgen Waaler, StrongPoints VD och koncernchef.

Antonson Etikett AB blir nu alltså StrongPoint Labels AB. Företaget har kontor i Arlöv, Mölndal och Stockholm och tre egna tryckerier i Sverige och Norge. Man har 50 anställda och omsättningen år 2014 uppgick till 116 miljoner kronor.

Namnbytet godkändes på bolagsstämman den 27 augusti och därefter har processen startat att byta namn på alla de ingående sju bolagen. 

”StrongPoint har nu cirka 570 medarbetare, som alla arbetar tillsammans. Det betyder ett helt nytt sätt att samverka och nya möjligheter till innovationer, som kommer att innebära stora fördelar för våra kunder”, säger Jørgen Waaler.

StrongPoints huvudkontor kommer som tidigare att vara beläget i Rælingen, utanför Oslo.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Danska All Creative vill vinna i Packnorth Award 2024

Det danska företaget All Creative A/S som är mest känt för sina pappers- och kartonglösningar för förpackningar, POS och Display, är stolta. Så stolta att de har skickat in den 3D-julkalender de tagit fram för Bornholms Karamel Kompagniet till förpackningstävlingen Packnorth Awards 2024.
AllCreative_02x

Snopet för Mondi, det blev IP som köper DS Smith

International Paper och DS Smith meddelade har nått en överenskommelse om villkoren för en affär där IP köper DS Smith.
alexander-grey-8lnbXtxFGZw-unsplashx

Konsumenterna katalysatorn bakom nya hållbara förpackningslösningar

Det är vi konsumenter som driver på utvecklingen av nya, hållbara, förpackningar och plastförpackningar är illa ute enligt en undersökning av Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Jonas Hellström – med variation som inspiration

Jonas Hellström har jobbat inom den grafiska branschen i över 20 år. Efter sin examen i grafisk design och illustration från Forsbergs har han bland annat hunnit med att starta upp byrån Lobby Design samt spendera nio år som design director på Amore. Snart står han på scenen på Inhousedagen i Stockholm.
stillahavetx