Ahlgrens bilar är välbekanta bland godisälskare – nu lanseras ”Gröna Bilar” i en påsförpackning, tillverkad av ett plastmaterial, som till 50 procent består av ”grön” bioplast.
”Genom lanseringen av Ahlgrens Gröna bilar vill vi ge våra konsumenter nya smaker, men också markera starten på vår resa mot en mer hållbar godisframtid”, säger Clara Salomon, Senior Brand Manager på Cloetta, som äger varumärket Ahlgrens bilar.
Cloetta skriver att Gröna bilar är den första bilmodellen i Ahlgrens bilar-sortimentet som rullar ut i en förpackning tillverkad av PlantPack, ett förpackningsmaterial som består av upp till 50 procent växtbaserad plast och som därmed har ett lägre klimatavtryck.
Ahlgrens gröna bilar lanseras officiellt i vecka 36 och finns i två förpackningsstorlekar, 100 gram och 130 gram. De nya gröna bilarna har smak av citron, äpple och päron och är fria från palmolja och artificiella färgämnen.
N.B.: Enligt Cloetta har Ahlgrens bilar sedan 1953 varit Sveriges mest sålda bil …