Absoluts nya limited edition är en ”facettslipad” flaska 

PUBLICERAD: 25 september 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Absolut Facet tillverkas i en begränsad upplaga på cirka 2|5 miljoner flaskor.

Vodkaproducenten Absoluts senaste limited edition-flaska kallas ”Absolut Facet” och är en blå flaska i asymmetrisk design, där flaskans vanligvis runda former har beskurits likt en ädelsten och där en mångfald facetter ger flaskan ett unikt utseende.
Absolut Facet ingår i den serie av specialdesignade Absolut-flaskor, som presenteras i slutet av varje år och årets limited- edition-flaska är en uppföljare till förra årets Absolut Electriks tvilling-flaskor i metallic-blått och silver.

I samband med lanseringen av Absolut Facet fortsätter Absolut sin globala #AbsolutNights-kampanj med en serie kortfilmer, som kan ses på YouTube.

”Med Absolut Facet limited edition vill vi fira det oväntade och uppmuntra folk att vara öppna för de olika äventyr en natt kan ta dig med på”, säger Gaia Gilardini, Global Communications Director, Absolut.

Tidigare limited edition-flaskor inkluderar bland annat ”Absolut Warhol” med Andy Warhols ikoniska Absolut-målning tryckt på flaskan, och ”Absolut Unique”, som bestod av fyra miljoner flaskor, där varje flaska fick en unik design.

Absolut Facet limited edition består av omkring 2,5 miljoner flaskor, som från oktober 2016 distribueras världen över. Flaskorna är tillverkade av Ardagh Glass i Limmared.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432