Absoluts nya limited edition är en ”facettslipad” flaska 

PUBLICERAD: 25 september 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Absolut Facet tillverkas i en begränsad upplaga på cirka 2|5 miljoner flaskor.

Vodkaproducenten Absoluts senaste limited edition-flaska kallas ”Absolut Facet” och är en blå flaska i asymmetrisk design, där flaskans vanligvis runda former har beskurits likt en ädelsten och där en mångfald facetter ger flaskan ett unikt utseende.
Absolut Facet ingår i den serie av specialdesignade Absolut-flaskor, som presenteras i slutet av varje år och årets limited- edition-flaska är en uppföljare till förra årets Absolut Electriks tvilling-flaskor i metallic-blått och silver.

I samband med lanseringen av Absolut Facet fortsätter Absolut sin globala #AbsolutNights-kampanj med en serie kortfilmer, som kan ses på YouTube.

”Med Absolut Facet limited edition vill vi fira det oväntade och uppmuntra folk att vara öppna för de olika äventyr en natt kan ta dig med på”, säger Gaia Gilardini, Global Communications Director, Absolut.

Tidigare limited edition-flaskor inkluderar bland annat ”Absolut Warhol” med Andy Warhols ikoniska Absolut-målning tryckt på flaskan, och ”Absolut Unique”, som bestod av fyra miljoner flaskor, där varje flaska fick en unik design.

Absolut Facet limited edition består av omkring 2,5 miljoner flaskor, som från oktober 2016 distribueras världen över. Flaskorna är tillverkade av Ardagh Glass i Limmared.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

SIA Glass ska spara 16 ton plast per år

SIA Glass presenterar en ny förpackning för sina strutar i flerpack. Genom att plastfolien som tidigare skyddade glassen ersätts med ett lock på toppen av struten, ska 16 ton plast sparas varje år.
Ny-forpackning-flerpack

Metsä Group påbörjar försäljningen av Muoto i Sverige – en ny förpackningsprodukt av träfiber

Metsä Groups nya förpackningsvarumärke Muoto finns nu tillgängligt för testkunder i Sverige som letar efter alternativ till plastförpackningar.
Metsä_Muoto_Package2323x

Finsk innovation: Förpackningspapper med fett- och syresäker bioplastbarriär

Den finska skogs- och papperskoncernen UPM har tillsammans med amerikanska Eastman utvecklat ett nytt förpackningspapper för livsmedel. Materialet är försett med en fett- och syresäker barriär, tillverkad av cellulosabaserad bioplast. Det skriver Nordisk Bioplastförening på sin hemsida.
upm-biobarrier-toppx

Walki i strategiskt samarbete för att utveckla nedbrytbara livsmedelsförpackningar

Walki har ingått ett strategiskt partnerskap med det franska start-up företaget Lactips för att skapa helt biologiskt nedbrytbara, plastfria livsmedelsförpackningar med hjälp av naturliga polymerer.
walki_teabag_chocolate-bar_Lactipsx