Absolut Voices – med design som inspirerats av ljudvågor

PUBLICERAD: 4 oktober 2021
UPPDATERAD: 25 januari

Årets limited-edition av Absolut vodka heter Absolut Vocies och har fått en design som är inspirerad av expanderande ljudvågor. (Bild Absolut Company)|”Absolut Voices handlar om att hylla mångfald och olikheter”, säger Pia Hägglöf. (Bild Absolut Company)

Absolut Company lanserar idag, 4 oktober, årets limited-edition flaska med vodka, som fått namnet Absolut Voices och har en design som inspirerats av expanderande ljudvågor. Den blå flaskan är till 80 procent tillverkad av återvunnet glas.

Absolut skriver i ett pressmeddelande att Absolut Voices är en hyllning till alla som vågar gå sin egen väg och göra sin röst hörd.

”Absolut Voices handlar om att hylla mångfald och olikheter”, säger Pia Hägglöf. (Bild Absolut Company)

”Årets limiterade upplaga handlar om att hylla mångfald och olikheter. Vi har genom åren gjort allt från att kämpa för internationella konstnärer och aktivister på 1980-talet, till vårt mångåriga stöd för LBTQ+ -samhället. Vi inspireras kontinuerligt av idén att världen blir en bättre plats, när människor med olikheter möts, delar fina stunder tillsammans och lyfter varandra. Det är vad Absolut Voices handlar om”, säger Pia Hägglöf, Senior Brand Manager Absolut.

Absolut Voices är inte smaksatt utan innehåller klassisk Absolut Vodka.

”Varje ingrediens i vodkan i den safirblå flaskan kommer från södra Sverige, och varje vattendroppe och varje vetefrö kommer från en källa, en by och ett samhälle. Det ska representera att det är bara när vi står enade tillsammans och utgår från alla människors lika värde som vi kan göra skillnad”, säger Pia Hägglöf.

Absolut Voices finns i begränsad upplaga i Systembolagets beställningssortiment.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Konsumenterna katalysatorn bakom nya hållbara förpackningslösningar

Det är vi konsumenter som driver på utvecklingen av nya, hållbara, förpackningar och plastförpackningar är illa ute enligt en undersökning av Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Jonas Hellström – med variation som inspiration

Jonas Hellström har jobbat inom den grafiska branschen i över 20 år. Efter sin examen i grafisk design och illustration från Forsbergs har han bland annat hunnit med att starta upp byrån Lobby Design samt spendera nio år som design director på Amore. Snart står han på scenen på Inhousedagen i Stockholm.
stillahavetx

Ny teknik ger inbyggt fuktskydd i flexibla förpackningar

Aptar CSP Technologies och ProAmpac har utvecklat en teknik som ger inbyggt fuktskydd i flexibla förpackningar.
proampac-and-aptar-1709018491x

Boxons hållbarhetssatsning bär frukt

Boxons nya hållbarhetsrapport visar att företagets fortsatt stora hållbarhetssatsning har burit frukt under året som gick.
Boxonx