Absolut Vodka-reklamen som avslöjar allt (nästan...)

PUBLICERAD: 8 februari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Ett 30-tal – helnakna! – Absolut-medarbetare medverkar i den annorlunda reklamfilmen. (Bild: Skärmdump från reklamvideon)|”Det var väldigt roligt för oss

Absolut Vodka har lanserat en ny kampanj – och man gör det med en reklamfilm fylld med nakna Absolut-medarbetare!
Kampanjens syfte är att lyfta fram dryckens svenska ursprung i Åhus – från frö till flaska – och de ansträngningar, som görs, för att minska miljöpåverkan. Idag är till exempel tillverkningen helt klimatneutral.

”Vi har tidigare inte talat tillräckligt, om vad det är som gör att Absolut Vodka kan hålla en så hög kvalitet. Men att prata om produktionsprocessen i reklam kan bli ganska trist. Vi har därför varit tvungna att hitta ett nytt grepp för att berätta att Absolut Vodka är tillverkat på en liten ort i södra Sverige och hur vi arbetar med miljön, utan att det ska upplevas som en tråkig lektion för konsumenten”, säger Anna Malmhake, VD och koncernchef  på The Absolut Company.

Med ”nakenfilmen” vill Absolut Vodka och dess ägare Pernod Ricard visa att man inte har någonting att dölja. Ett 30-tal av Absoluts Vodkas egna medarbetare (plus några inhyrda skådespelare) medverkar i filmen – och alla är helt nakna! Men för att ingen ska ta alltför stor anstöt av nakenheten har man i efterhand ”blurrat” utvalda kroppsdelar hos aktörerna…

”Jag måste erkänna att det var väldigt roligt för oss, som arbetar med Absolut Vodka, att tillsammans spela in filmen!”, säger Anna Malmhake.

HÄR kan du se den nakna Absolut-filmen (Känsliga tittare varnas!)

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Ny förpackningsdesign för Ridderheims

Samtliga av Ridderheims produkter har fått ett nytt utseende som tagits fram av byrån Identity Works. I den nya designen har fokus legat på att förtydliga sortimentet för kunden genom bland annat färgkodning av produkterna. ”Fokus landade på att skapa en design som är högljudd och generös, med mycket färg, rörelse och med en skvätt av humor i tonaliteten”, säger Niklas Dahl på Identity Works till Cap&Design.
top

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se