Absolut Vodka-reklamen som avslöjar allt (nästan...)

PUBLICERAD: 8 februari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Ett 30-tal – helnakna! – Absolut-medarbetare medverkar i den annorlunda reklamfilmen. (Bild: Skärmdump från reklamvideon)|”Det var väldigt roligt för oss

Absolut Vodka har lanserat en ny kampanj – och man gör det med en reklamfilm fylld med nakna Absolut-medarbetare!
Kampanjens syfte är att lyfta fram dryckens svenska ursprung i Åhus – från frö till flaska – och de ansträngningar, som görs, för att minska miljöpåverkan. Idag är till exempel tillverkningen helt klimatneutral.

”Vi har tidigare inte talat tillräckligt, om vad det är som gör att Absolut Vodka kan hålla en så hög kvalitet. Men att prata om produktionsprocessen i reklam kan bli ganska trist. Vi har därför varit tvungna att hitta ett nytt grepp för att berätta att Absolut Vodka är tillverkat på en liten ort i södra Sverige och hur vi arbetar med miljön, utan att det ska upplevas som en tråkig lektion för konsumenten”, säger Anna Malmhake, VD och koncernchef  på The Absolut Company.

Med ”nakenfilmen” vill Absolut Vodka och dess ägare Pernod Ricard visa att man inte har någonting att dölja. Ett 30-tal av Absoluts Vodkas egna medarbetare (plus några inhyrda skådespelare) medverkar i filmen – och alla är helt nakna! Men för att ingen ska ta alltför stor anstöt av nakenheten har man i efterhand ”blurrat” utvalda kroppsdelar hos aktörerna…

”Jag måste erkänna att det var väldigt roligt för oss, som arbetar med Absolut Vodka, att tillsammans spela in filmen!”, säger Anna Malmhake.

HÄR kan du se den nakna Absolut-filmen (Känsliga tittare varnas!)

 

 

Senaste nytt

Finsk lakrits i ny förpackning tävlar i Packnorth Award 2025

Det finska företaget Kouvolan Lakritsi tävlar i årets Packnorth Award med sin nya, återvinningsbara Laku-mugg, tillverkad av jungfrufiber. Den ersätter påsar av plast för lakrits.
Lakritsx
Finsk lakrits i ny förpackning tävlar i Packnorth Award 2025

Chips med kebab- och vitlökssmak packade i massbalanserad förpackning

OLW presenterar ett nytt samarbete med Schysst Käk – varumärket bakom Sveriges mest sålda hemmakebab. Resultatet? Ett grovräfflat chips med smak av kryddig kebab och krämig vitlökssås, packade i en massbalanserad påse.
OLW Schysst käk_Kebab_Vitlök
Chips med kebab- och vitlökssmak packade i massbalanserad förpackning

Naturvårdsverket stoppar stöd till Svensk Plaståtervinning

Naturvårdsverket och Svensk Plaståtervinning har hamnat i ett oväntat läge som handlar om bidrag i mångmiljonklassen som inte betalas ut och som kan riskera jätteanläggningens framtid. Det berättar Svt Öst.
Foto: Peter Holgersson AB
Naturvårdsverket stoppar stöd till Svensk Plaståtervinning

Lignin Industries tar in 42 miljoner kronor och ökar satsningen på biobaserad plast

Greentechbolaget Lignin Industries AB har tagit in 42 miljoner kronor i ny finansiering och accelererar nu sina kommersialiserings- och uppskalningsplaner.
lignin-e-handel-768x512
Lignin Industries tar in 42 miljoner kronor och ökar satsningen på biobaserad plast

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback