Scanpack & BVD bjuder på Trendseminarium & frukost den 26 feb 2014.
Plats: Svenska Mässan Göteborg.
Frukost serveras från kl 7.30.
Seminariet pågår kl. 8.00–9.00
En förpackning är så mycket mer än skydd, logistik och funktionalitet. Eller rättare sagt, har potentialen att vara så mycket mer. För många varumärken är förpackningen det absolut viktigaste kommunikations verktyget. Nya trender skapar nya möjligheter som bara väntar på att utforskas och användas.
Diana Uppman, VD och omvärldsanalytiker, har arbetat med omvärldsanalys i 15 år. Hon har vana att ta trender från det allmänna som sker till att bli nya produkter och tjänster inom olika verksamheter. För det har hon vunnit priser, som till exempel Årets Trendagent. Sedan 2011 verksam som VD och partner för designbyrån BVD.
Joacim Nordberg arbetar som strateg. Under drygt 15 år har han arbetat med varumärkes- och designstrategiska frågor i skilda sammanhang. Joacim arbetar med att ge strategisk riktning utifrån varumärke, kundinsikter och övriga marknadsförhållanden för kunder som exempelvis Apotek Hjärtat, IKEA, Volvo, Continental Bakeries och Granngården.
Varmt välkommen till en trendspaning om förpackningens roll i framtiden!
Antalet platser är begränsat så först till kvarn.
Anmälan senast 21 feb till pernilla.sandberg@svenskamassan.se