Stor efterfrågan bland utställare

PUBLICERAD: 14 februari 2014
UPPDATERAD: 24 januari

 Interpack logo - low

Mässan Interpack arrangerar omfattande ramprogram med nya arrangemang, Save Food-konferens, Innovation Parc och Metal Packaging Plaza.

Interpack betonar även 2014 sin roll som världens mest betydande fackmässa inom förpackningsindustrin och den besläktade processindustrin. Redan vid det officiella slutdatumet för anmälan, februari 2013, var Düsseldorfmässans samtliga tillgängliga ytor i de 19 hallarna uppbokade vilket medförde att alla utställares önskemål inte kunde tillgodoses. Den 8 – 14 maj 2014 deltar därmed cirka 2700 utställare från följande områden: livsmedel och drycker, sötsaker och bagerivaror, läkemedel och kosmetik, konsumentvaror inom Non-Food, industrivaror och relaterade tjänster.

Av 2703 utställare och 165 000 besökare 2011, angav 84 procent att de var delaktiga i sitt företags beslutsprocesser.

Mässan är öppen dagligen från 8 till 14 maj öppen mellan kl. 10:00 till 18:00. Inträdesbiljetter köper man antingen förmånligt online på hemsidan, www.interpack.com, eller på plats i kassan. En dagsbiljett kostar €49,00 online och €60,00 vid betalning direkt i kassan på mässan. Studerande och praktikanter betalar €13,00 (på mässan). Ett tredagarskort kostar €99,00 online och €120,00 vid betalning på mässan. Biljetter köpta online kan besökaren skriva ut själv direkt från sin dator.

Alla biljetter och utställarpass för Interpack 2014 berättigar till gratis transport till och från mässan med Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr (VRR), som är det offentliga transportmedlet i och runtom Düsseldorf.

 

Läs vidare

Evolabel siktar på ökning på den amerikanska marknaden

Den svenska tillverkaren av print-and-apply maskiner, Evolabel, visade sina lösningar på interpack. Evolabel är en stor leverantör av den här typen av märkningsutrustningar, men man jobbar lite i det tysta.
Magnx

Världens första intelligenta kodnings- och märkningssystem

Leibinger kallar sin nya IQ Jet för världens första intelligenta kodnings- och märkningssystem.
Maskinx

Fujifilms största förvandling på tjugofem år

Det var första gången någonsin som Fujifilm höll en presskonferens på Interpack i Düsseldorf. Man satsar nu på förpackningsindustrin.
Fuji 2x

Fallna löv i städer blir råvara till papper

Det ukrainska start-up företaget Releaf har kommit långt med sitt projekt att tillverka förpackningspapper av fallna löv. Packnews träffade dem på årets interpack.
Alexanderx

Senaste nytt

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

Tommy Segelberg har utsetts till Segment manager för Digital Packaging inom EMEA-regionen för Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Ny, återförslutningsbar lakritsmugg av kartong

Metsä Board har i samarbete med godistillverkaren Kouvolan Lakritsi utvecklat en ny, återförslutbar lakritsmugg gjord av kartong.
Liquorice_2

Stora Enso förbereder försäljning av delar av sina skogstillgångar i Sverige

Stora Enso förbereder en försäljning av cirka 12 procent av sina totala skogstillgångar (1,4 miljoner hektar) i Sverige. Det skriver man i ett kortfattat pressmeddelande.
andrew-charney-3tW2GR0KAd8-unsplash

Så ska robotautomation optimera den svenska livsmedelsindustrin

Industrier som präglas av säsongsbetonad efterfrågan och hög konkurrens kan effektiviseras med robotautomation. SWIRA, Swedish Industrial Robot Association, arbetar för att främja automation och robotutveckling i den svenska industrin. I år närvarar SWIRA på Scanpack för att diskutera teknikens potential i förpackningsbranschen.
Ove_Leichsenring-SWIRA-1