Stor efterfrågan bland utställare

PUBLICERAD: 14 februari 2014
UPPDATERAD: 24 januari

 Interpack logo - low

Mässan Interpack arrangerar omfattande ramprogram med nya arrangemang, Save Food-konferens, Innovation Parc och Metal Packaging Plaza.

Interpack betonar även 2014 sin roll som världens mest betydande fackmässa inom förpackningsindustrin och den besläktade processindustrin. Redan vid det officiella slutdatumet för anmälan, februari 2013, var Düsseldorfmässans samtliga tillgängliga ytor i de 19 hallarna uppbokade vilket medförde att alla utställares önskemål inte kunde tillgodoses. Den 8 – 14 maj 2014 deltar därmed cirka 2700 utställare från följande områden: livsmedel och drycker, sötsaker och bagerivaror, läkemedel och kosmetik, konsumentvaror inom Non-Food, industrivaror och relaterade tjänster.

Av 2703 utställare och 165 000 besökare 2011, angav 84 procent att de var delaktiga i sitt företags beslutsprocesser.

Mässan är öppen dagligen från 8 till 14 maj öppen mellan kl. 10:00 till 18:00. Inträdesbiljetter köper man antingen förmånligt online på hemsidan, www.interpack.com, eller på plats i kassan. En dagsbiljett kostar €49,00 online och €60,00 vid betalning direkt i kassan på mässan. Studerande och praktikanter betalar €13,00 (på mässan). Ett tredagarskort kostar €99,00 online och €120,00 vid betalning på mässan. Biljetter köpta online kan besökaren skriva ut själv direkt från sin dator.

Alla biljetter och utställarpass för Interpack 2014 berättigar till gratis transport till och från mässan med Verkehrsverbundes Rhein-Ruhr (VRR), som är det offentliga transportmedlet i och runtom Düsseldorf.

 

Senaste nytt

Paul Jenkins och julkalendrar nyheter i Packnorth Award 2025

Nu har portarna öppnats för bidrag till Nordens största förpackningstävling Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nytillkomna kategorier och pratar med brittiska ThePackHubs vd Paul Jenkins, som är det nya internationella tillskottet i jurygänget. Vilka trender ser han? Och hur kommer den nya PPWR-förordningen att påverka branschen?
top-9

Elopak blir delägare i Blue Ocean Closures

Elopak investerar nu i Blue Ocean Closures och blir delägare i den svenska start-upen som producerar fiberbaserade förslutningar. Elopak får också rättigheterna till att marknadsföra, sälja och distribuera Blue Ocean Closures förslutningar globlat för takåsförpackningar.
BOC

Rottneros varslar personal efter vinstvarning

Förra veckan gick Rottneros ut med en vinstvarning på grund av allt högre råvarupriser, världsmarknadens vikande efterfrågan på mekanisk massa och en allt svagare dollarkurs. Nu varslar koncernen 47 personer där de flesta som påverkas jobbarpå Rottneros Bruk i Sunne.
Rottneros

Leksands Knäckebröd uppdaterar förpackningsdesignen

Leksands Knäckebröd uppdaterar design och logga på alla sina förpackningar. Det ska bli tydligare att brödet är bakat i Leksand av ett familjeföretag sedan sex generationer. De nya förpackningarna kommer också att visa brödet mer och lyfta fram att bageriet är bäst i klassen på hållbarhet.
Leksandx

Läs vidare

Evolabel siktar på ökning på den amerikanska marknaden

Den svenska tillverkaren av print-and-apply maskiner, Evolabel, visade sina lösningar på interpack. Evolabel är en stor leverantör av den här typen av märkningsutrustningar, men man jobbar lite i det tysta.
Magnx

Världens första intelligenta kodnings- och märkningssystem

Leibinger kallar sin nya IQ Jet för världens första intelligenta kodnings- och märkningssystem.
Maskinx

Fujifilms största förvandling på tjugofem år

Det var första gången någonsin som Fujifilm höll en presskonferens på Interpack i Düsseldorf. Man satsar nu på förpackningsindustrin.
Fuji 2x

Fallna löv i städer blir råvara till papper

Det ukrainska start-up företaget Releaf har kommit långt med sitt projekt att tillverka förpackningspapper av fallna löv. Packnews träffade dem på årets interpack.
Alexanderx