Förpackningen kallas ofta den tysta säljaren och den blir allt viktigare för alla varumärkesägare. Det handlar om att koppla ihop produkt och konsument och då har förpackningen en viktig roll. Packbridge kommer att fokusera på detta den 17 november då vi arrangerar ett Packbridge efter 3 på temat ”How can the packaging industry connect with consumers?”
Vi kommer att se på hur konsumentbeteenden har förändrats genom åren och försöka reda ut vilka förpackningslösningar som krävs i framtiden för att möta dem. En intressant fråga är hur man kan använda till exempel design, konstruktion och materialval för att kommunicera med sin målgrupp.
Ibland är det tyvärr så att företag utvecklar produkter utan att tänka på att de ska förpackas. Vilka värden skapar det att koppla ihop produkt- och förpackningsutveckling och hur kan ny teknik koppla ihop producenten med konsumenten? Packbridge efter 3 kommer att ge svar på detta.
Krävs de nya metoder för att nå framtidens konsumenter? Inom Design-thinking utgår varje projekt från människans vardag, lokala och globala drivkrafter som påverkar konsumentens beteenden, nutida och framtida behov.
Det här är ett Packbridge efter 3 du inte ska missa. Våra föredragshållare kommer att ge tips som du har stor nytta av i framtiden.
Presentationerna kommer hållas på engelska. Anmälan på Packbridge hemsida
Presentationer av:
Peter Hakestam – Zenit Design: Förpackningen har gått från att vara en produktbehållare till att bli en kundupplevelse. Peter kommer prata om designens roll i att skapa förpackningar för framtiden.
Jonas Lundin – Design Tänkare: Genom metodisk designresearch , vilka är trenderna idag? vilka kan vi förvänta oss vara relevanta? hur kan vi läsa dagens trender för att möta morgondagens behov?
Richard Evans – Stora Enso: Hur får vi varumärkesupplevelsen från butik att flytta hem till konsumenten? Många nya möjligheter och stora förändringar för retailers.