Exportmarknad Tyskland i fokus
Foto: Seier + Seier / Flickr.com.
Funderar ni på att gå in på den tyska marknaden eller är ert företag redan i Tyskland men vill lyckas ännu bättre? Tysk-Svenska Handelskammaren arrangerar et heldagsseminarium med råd och inspiration.
Lyssna på success stories från svenska företag som redan är verksamma i Tyskland. Ta del av framgångsfaktorerna bakom världsledande, svenska exportföretag och hur man sätter rätt pris på en ny marknad. Lär också känna olika finansieringsprojekt inom EU. Seminariet ger konkreta råd och strategier för den tyska marknaden.
Dagen börjar med registrering och frukost och avslutas med mingel.
Dagens talare:
* Thomas Henzschel, handelsråd, Tysklands ambassad
* Andreas Jonason, senior director, Simon-Kucher & Partner
* Helen Richenzhagen, försäljnings- och marknadschef, Tepe Munhygienprodukter AB
* Claes Dietmann, producent, Fido Film
* Anders Lindgren, en av grundarna och vd Itrim Deutschland GmbH
* Marcus Grünerwald, senior advisor GIA Sweden AB
* Ninni Löwgren, avdelningschef Market Entry & Business Development, Tysk-Svenska Handelskammaren
* Denise Schumann, avdelningschef Skatt, Tysk-Svenska Handelskammaren
* Eva Häussling, avdelningschef Juridik, Tysk-Svenska Handelskammaren
Heldagsseminarium: Exportdag Tyskland
Datum: 6 mars 2014
Tid: Kl 08.30 – 16.00
Plats: Tysk-Svenska Handelskammaren, Valhallvägen 185, Stockholm
Anmälan och pris
Deltagaravgift 1 695 kronor för Tysk-Svenska Handelskammarens medlemmar eller medlem i annan samarbetsorganisation. Övriga betalar 1 995 kronor. Vid avbokning fem dagar före seminariet eller senare debiteras hela beloppet, men platsen kan överlåtas. I priset ingår alla måltider. Priserna är exkl. moms. Antalet platser är begränsat.