Seminarium: Tyskland i fokus

PUBLICERAD: 19 februari 2014
UPPDATERAD: 24 januari

Tysk-svenska HandlekammarenExportmarknad Tyskland i fokus     
Foto: Seier + Seier / Flickr.com.
  

Funderar ni på att gå in på den tyska marknaden eller är ert företag redan i Tyskland men vill lyckas ännu bättre? Tysk-Svenska Handelskammaren arrangerar et  heldagsseminarium med råd och inspiration.

Lyssna på success stories från svenska företag som redan är verksamma i Tyskland. Ta del av framgångsfaktorerna bakom världsledande, svenska exportföretag och hur man sätter rätt pris på en ny marknad. Lär också känna olika finansieringsprojekt inom EU. Seminariet ger konkreta råd och strategier för den tyska marknaden.

Dagen börjar med registrering och frukost och avslutas med mingel.

Dagens talare:
* Thomas Henzschel, handelsråd, Tysklands ambassad
* Andreas Jonason, senior director, Simon-Kucher & Partner
* Helen Richenzhagen, försäljnings- och marknadschef, Tepe Munhygienprodukter AB
* Claes Dietmann, producent, Fido Film
* Anders Lindgren, en av grundarna och vd Itrim Deutschland GmbH
* Marcus Grünerwald, senior advisor GIA Sweden AB
* Ninni Löwgren, avdelningschef Market Entry & Business Development, Tysk-Svenska Handelskammaren
* Denise Schumann, avdelningschef Skatt, Tysk-Svenska Handelskammaren
* Eva Häussling, avdelningschef Juridik, Tysk-Svenska Handelskammaren

Heldagsseminarium: Exportdag Tyskland
Datum: 6 mars 2014
Tid: Kl 08.30 – 16.00
Plats: Tysk-Svenska Handelskammaren, Valhallvägen 185, Stockholm

Anmälan och pris
Deltagaravgift 1 695 kronor för Tysk-Svenska Handelskammarens medlemmar eller medlem i annan samarbetsorganisation. Övriga betalar 1 995 kronor. Vid avbokning fem dagar före seminariet eller senare debiteras hela beloppet, men platsen kan överlåtas. I priset ingår alla måltider. Priserna är exkl. moms. Antalet platser är begränsat.

Läs vidare

Flexotryckare höll trycket uppe på AFF21

Absolute Flexo Future, AFF 21, kunde äntligen arrangeras i början av oktober. Runt etthundrasextio svenska och danska medlemmar i Sweflex och Dansk Flexoforum var på plats på Hotell Tylösand i början av oktober och fick ta del av ett omfattande konferensprogram, bordsutställning och självfallet goda tillfällen till mingel. Arrangemanget sker vart tredje år och lockar normalt över tvåhundra deltagare. Med tanke på omständigheterna var uppslutningen mycket bra.
vW-scaled

Trendspaning hos bioplastförening

Nordisk Bioplastförening (NBF) bjuder in till ett webbinarium om produktutveckling, trender och tillgången på bioplast. Leveransproblemen är stora för många branscher i pandemin och plaster och polymermaterial är inget undantag.
Gunilla-stor

Teförpackning charmade juryn

Pappersproducenten Gmund har för sjätte året hyllat trycksaker. Årets förpackning gick till designbyrån Fuzhou Sunland Design Company för en offset-tryckt teförpackning.
gewinner-packaging

Företag tankade kunskap om digitala strategier

Digital strategi för styrelser och ledning stod på agendan när det hölls event av Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard.
53781107_383891392343316_8253460931271458816_n

Senaste nytt

Nya livsmedelsförpackningar från Plus Pack med åttiofem procent återvunnet material

Danska Plus Pack lanserar nu Cubus, ett cirkulärt och återvinningsbart livsmedelsförpackningssortiment som erbjuder flexibla förslutningsalternativ. Den nya serien förpackningar är återvinningsbara och effektiva för kalla måltider och snacks som frukt, nötter, sallader, tapas och yoghurt.
Cubus fælles_edit2x

Grafiska Företagen accepterar löneökningar på 7,7 procent i en tre årsperiod

Grafiska Företagen acceptera de opartiska ordförandens (Opo) förslag på ett treårigt avtal med löneökningar på sammanlagt 7,7 procent, skriver de i ett pressmeddelande den 21 mars. Samtidigt anser de att nivån är problematisk för en del företag men bedöms kunna fungera för den grafiska branschen i stort.
Grafiskax

Pack-IT fokuserade på förpackningar som verktyg för att vinna kunder

Medan butikshyllorna tävlar om din uppmärksamhet utkämpas en intensiv innovationsstrid bakom kulisserna. Den 11 mars samlade Canon förpackningsindustrin för ett seminarium där framtiden för förpackningar, butiksdisplayer och hållbara lösningar stod i fokus.
Canonx

Sverige pantade över 2,8 miljarder burkar och flaskor 2024

Antalet pantade förpackningar i Sverige har ökat med nära 6 procent under 2024, till över 2,8 miljarder flaskor och burkar, eller 271 per person. Det visar nysläppta siffror från Returpack/Pantamera.
Pantamera Express - Returpack, Norrköping. Fotograf Ristenstrand 2024