Seminarium: De senaste trenderna inom handeln

PUBLICERAD: 5 april 2016
UPPDATERAD: 24 januari

Packbridge Research forum
Det kan inte ha undgått någon att handelns ”ekosystem” är i stark förändring. Nya inköpsvanor påverkar handeln kraftfullt och ställer den inför besvärliga, strategiska beslut. Ska man satsa på stora butikslokaler eller är det små butiker i ”hörnet” som är framtiden. Hur kombinerar man den digitala handeln med den fysiska butiken, och vilken roll spelar de så kallade ”flagship stores” eller ”concept stores” som kan kallas för ett varumärkes eller en butikskedjas skrytbutik, där man visar hela sitt koncept och slår fast hur man vill bli sedd i samhället? Och var kommer förpackningen in i de här trenderna?

Det här är frågor du kan få svar på om du deltar på Packbridge Research Forum den 18 maj i Malmö. Anderson Lima och Sukky Jassi kommer från The Retail Institute i England och kan allt om detta. Tillsammans ger den en presentation som kommer att visa vilken roll flagship stores har i de stora detaljhandelskedjornas strategi.

Packbridge Research Forum bjuder dessutom på en mängd andra intressanta presentationer från den akademiska världen och forskningsinstitut i främst Norden, men även från länder utanför vår region.

Packbridge Sukky Jassi

Sukky Jassi, The Retail Institute

 

Packbridge Anderson Lima

Anderson Lima, The Retail Institute

Läs vidare

Flexotryckare höll trycket uppe på AFF21

Absolute Flexo Future, AFF 21, kunde äntligen arrangeras i början av oktober. Runt etthundrasextio svenska och danska medlemmar i Sweflex och Dansk Flexoforum var på plats på Hotell Tylösand i början av oktober och fick ta del av ett omfattande konferensprogram, bordsutställning och självfallet goda tillfällen till mingel. Arrangemanget sker vart tredje år och lockar normalt över tvåhundra deltagare. Med tanke på omständigheterna var uppslutningen mycket bra.
vW-scaled

Trendspaning hos bioplastförening

Nordisk Bioplastförening (NBF) bjuder in till ett webbinarium om produktutveckling, trender och tillgången på bioplast. Leveransproblemen är stora för många branscher i pandemin och plaster och polymermaterial är inget undantag.
Gunilla-stor

Teförpackning charmade juryn

Pappersproducenten Gmund har för sjätte året hyllat trycksaker. Årets förpackning gick till designbyrån Fuzhou Sunland Design Company för en offset-tryckt teförpackning.
gewinner-packaging

Företag tankade kunskap om digitala strategier

Digital strategi för styrelser och ledning stod på agendan när det hölls event av Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard.
53781107_383891392343316_8253460931271458816_n

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}