Är människan en förpackning? Vem är du och hur vill du uppfattas och vem vill du attrahera? Frågor som definitivt gäller förpackningar, men också oss själva. Eva Carlström driver företaget Rebornlifestyle AB och hon menar att vi kan se på oss själva som förpackningar.
Eva Carlström är en av föredragshållarna när Packbridge efter 3 arrangeras för första gången i Karlstad den 25 februari. Temat för denna workshop är ”Is Packaging a Fashion Industry” och vi kommer att se på hur förpackningen anpassar sig efter de trender som råder i samhället. Inom vissa områden är det glasklart att det är så, till exempel när det gäller kosmetikaförpackningar, som i många fall också blir en accessoar, men inom andra områden är det kanske inte lika självklart. En del frågetecken kommer att rätas ut denna eftermiddag.
Mart Ots kommer från Jönköpings International Business School och han kommer att se på hur exponering i butik förhåller sig till reklaminsatser. Från Rolling Optics kommer Farvash Razavi och ger exempel på hur deras avancerade, optiska 3D-material ger trendanpassade förpackningar. Hur man känner av trenderna som förpackningsdesigner ger en representant från designföretaget Motherland exempel på och från Stora Enso får vi en vinkling på temat ur en industridesigners synpunkt. Felix Helander från Packbridge kommer att ge aktuell uppdatering av förpackningsmarknaden som den ser ut idag.
Platsen för Packbridge efter 3 den 25 februari är vårt brofäste i Värmland – Dotank AB på Sommargatan 115 i Karlstad.
– Seminariet börjar klockan 15.01 och efter den avslutande paneldebatten är vi klara klockan 17.00. Som vanligt bjuder vi på lite lätt kvällsmat innan hemresan. Varmt välkomna hälsar Per-Stefan Gersbro, VD i Packbridge