Frontpac: ”Förpackningen är marknadsföring”

PUBLICERAD: 3 oktober 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa. 
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa.

Förpackningen är mer än bara för att skydda och skicka i. Det är något som FrontPac vill förmedla under årets förpackningsmässa Empack.

– Det vi försöker förmedla är hur viktigt det är att använda förpackningen i sin marknadsföring. Det ska inte bara ses som en kostnad utan som en investering för att bygga sitt varumärke, säger Jesper Ladelfa, sälj- och marknadschefpå FrontPac.

På monterväggen visar företaget en rad exempelprodukter som ska visa en variation inom allt från konstruktion, effekten på trycket, insidestryck och utsidestryck.

– Dryck och industri är stora marknader för oss, men egentligen alla producenter som har produkter som ska packas och säljas är potentiella kunder för oss.

FrontPacs nisch är att de producerar tryckta, skräddarsydda förpackningar.

– Syftar man till att skicka, skydda och marknadsföra sig så är det helt klockrent att använda oss som leverantör, avslutar Jesper Ladelfa.

Läs vidare

Se Empack i bilder – del 2

Pack Sweden följer upp med en bildkavalkad från Empack-mässans andra dag.
bilddddddddddds

Kurvan pekar uppåt med fiberråvara

Hos ÅR Packaging och CC Pack premiärvisas ett helt nytt papperstråg som förlänger livslängden på olika livsmedelsprodukter. Miljö och hållbarhetstänket blir en allt viktigare fråga.
AR-Carton2

Instegsmodeller för etikettproduktion

Techprint säljer etikettskrivare, minipressar för etikettryck, rulle till rulle-lösningar. Inriktningen för företaget är att täcka kunders behov för små- och mellanstora produktionsserier.
sss-1

Peterson utökar produktportföljen

En ny wellpappkvalitet och en nybyggd fabrik i norska Halden. Peterson Packaging lyfter fram det senaste som sker inom företaget i sin monter på Empack. 
DSC_0048

Senaste nytt

Thorbjörn Sagerström på DS Smith Norden ser en positiv trend för industrin

Vi kontaktade Thorbjörn Sagerström, vd på DS Smith i Norden och dessutom ordförande i Grafiska Föreningen, för att få hans synpunkt på läget för wellpapp- och kartongbranschen och för hans eget företag.
DSsmith1-1024x683-1x

Ny undersökning visar att svenskar är splittrade kring plastpåseskatten

Åsikterna om att plastpåseskatten försvinner är minst sagt splittrade, och över hälften av alla svenskar tycker det är viktigt att användningen av plastpåsar fortsätter att minska. Det visar en ny Novusundersökning som Håll Sverige Rent låtit göra.
dreamstime_7756854x

Tidningen Packnews fyller 90 år!

I år fyller tidningen Packnews 90 år. En anmärkningsvärd ålder på en branschtidning, men en ålder som inte på något sätt avspeglas i kvaliten, tidningen är starkare och fräschare än någonsin. Här ger tidningens chefredaktör, Bo Wallteg, en kort bakgrund till de nittio åren.
Packnews-1_24-mailchimp-header-2

Transparent förpackning ger enklare återvinning

Som ett led i arbetet med att minska klimatavtrycket har isoleringproducenten Rockwool förändrat förpackningarna. Något som ökar återvinningsmöjligheterna med 85  procent enligt företaget.
ROCKWOOL förpackning