Frontpac: ”Förpackningen är marknadsföring”

PUBLICERAD: 3 oktober 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa. 
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa.

Förpackningen är mer än bara för att skydda och skicka i. Det är något som FrontPac vill förmedla under årets förpackningsmässa Empack.

– Det vi försöker förmedla är hur viktigt det är att använda förpackningen i sin marknadsföring. Det ska inte bara ses som en kostnad utan som en investering för att bygga sitt varumärke, säger Jesper Ladelfa, sälj- och marknadschefpå FrontPac.

På monterväggen visar företaget en rad exempelprodukter som ska visa en variation inom allt från konstruktion, effekten på trycket, insidestryck och utsidestryck.

– Dryck och industri är stora marknader för oss, men egentligen alla producenter som har produkter som ska packas och säljas är potentiella kunder för oss.

FrontPacs nisch är att de producerar tryckta, skräddarsydda förpackningar.

– Syftar man till att skicka, skydda och marknadsföra sig så är det helt klockrent att använda oss som leverantör, avslutar Jesper Ladelfa.

Senaste nytt

Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Papper eller plast i förpackningarna är med stor sannolikhet ett huvudbry för många e-handlare, och det finns inte mycket fakta att gå på om man vill veta. Förpackningslogistik på Lunds universitet fick en fråga från en e-handlare om de kunde reda ut vad som gäller. Nu är projektet klart.
rullburarx
Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Nu i sommar firas det hos Pronova Packaging Systems i Halmstad. Anledningen är företagets femtioårsjubileum. Pronova utvecklade ett unikt påspackningssystem som för många är kända under namnet Joker, ett system som i högsta grad lever kvar ännu. Firandet sker med personal och samarbetspartners.
Påsarx
Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Insteg är nästa steg för Kongsberg

Kongsberg PCS, som kanske är mest kända för sina stora skärbord, lanserar två mindre instegsmodeller. Den nya Entro-serien är utvecklad för skyltmakare och förpackningskonverterare som vill kunna producera små serier av förpackningar, skyltar och grafiska applikationer.
Kongsberg_20v_Shadow-scaled-1-1536x727x
Insteg är nästa steg för Kongsberg

Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Nu är nya siffror för wellpapp, polyeten och kartong publicerade på PackIndx. Under de tre senaste månaderna noteras en prisuppgång på testliner och kartong men en fallande trend för LDPE. Producenter av returkartong ser tillbaka på maj månad som den värsta på flera år.
Packindx-Packnews-900x600-20250516
Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Läs vidare

Se Empack i bilder – del 2

Pack Sweden följer upp med en bildkavalkad från Empack-mässans andra dag.
bilddddddddddds
Se Empack i bilder – del 2

Kurvan pekar uppåt med fiberråvara

Hos ÅR Packaging och CC Pack premiärvisas ett helt nytt papperstråg som förlänger livslängden på olika livsmedelsprodukter. Miljö och hållbarhetstänket blir en allt viktigare fråga.
AR-Carton2
Kurvan pekar uppåt med fiberråvara

Instegsmodeller för etikettproduktion

Techprint säljer etikettskrivare, minipressar för etikettryck, rulle till rulle-lösningar. Inriktningen för företaget är att täcka kunders behov för små- och mellanstora produktionsserier.
sss-1
Instegsmodeller för etikettproduktion

Peterson utökar produktportföljen

En ny wellpappkvalitet och en nybyggd fabrik i norska Halden. Peterson Packaging lyfter fram det senaste som sker inom företaget i sin monter på Empack. 
DSC_0048
Peterson utökar produktportföljen