Frontpac: ”Förpackningen är marknadsföring”

PUBLICERAD: 3 oktober 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa. 
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa.

Förpackningen är mer än bara för att skydda och skicka i. Det är något som FrontPac vill förmedla under årets förpackningsmässa Empack.

– Det vi försöker förmedla är hur viktigt det är att använda förpackningen i sin marknadsföring. Det ska inte bara ses som en kostnad utan som en investering för att bygga sitt varumärke, säger Jesper Ladelfa, sälj- och marknadschefpå FrontPac.

På monterväggen visar företaget en rad exempelprodukter som ska visa en variation inom allt från konstruktion, effekten på trycket, insidestryck och utsidestryck.

– Dryck och industri är stora marknader för oss, men egentligen alla producenter som har produkter som ska packas och säljas är potentiella kunder för oss.

FrontPacs nisch är att de producerar tryckta, skräddarsydda förpackningar.

– Syftar man till att skicka, skydda och marknadsföra sig så är det helt klockrent att använda oss som leverantör, avslutar Jesper Ladelfa.

Läs vidare

Se Empack i bilder – del 2

Pack Sweden följer upp med en bildkavalkad från Empack-mässans andra dag.
bilddddddddddds

Kurvan pekar uppåt med fiberråvara

Hos ÅR Packaging och CC Pack premiärvisas ett helt nytt papperstråg som förlänger livslängden på olika livsmedelsprodukter. Miljö och hållbarhetstänket blir en allt viktigare fråga.
AR-Carton2

Instegsmodeller för etikettproduktion

Techprint säljer etikettskrivare, minipressar för etikettryck, rulle till rulle-lösningar. Inriktningen för företaget är att täcka kunders behov för små- och mellanstora produktionsserier.
sss-1

Peterson utökar produktportföljen

En ny wellpappkvalitet och en nybyggd fabrik i norska Halden. Peterson Packaging lyfter fram det senaste som sker inom företaget i sin monter på Empack. 
DSC_0048

Senaste nytt

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
01_Hero_Lessebo Texture_Close-up paper texture Morocco_Photo by Carl Anderx

Grathwol vill vinna Packnorth Award 2024 med en monomaterialbaserad PET-burk

Det danska företaget Grathwol konstaterar att man är först i världen med att kunna tillverka ett lock av PET till en burk av samma material. Det kan verka som att det borde vara enkelt, men det finns flera problem. Genom att man löst detta kan man nu erbjuda en monomateriallösning som underlättar återvinning. Naturligtvis vill man vinna ett pris i Packnorth Award 2024.
Påsk

Dags för branschen att sponsra framtidens medarbetare – Åke Sahlins Stipendiefond behöver fyllas på

Den har varit ett faktum i förpackningsbranschen i snart femtio år men samtidigt varit ganska anonym. Åke Sahlins Stipendiefond har genom åren hjälpt förpackningsstuderande ekonomiskt. Nu börjar kapitalet bli magert, det är dags för branschen att bidra med lite stöd till fonden!
Giltiga sedlarx

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnews Award kommer nu in till Packnews i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x