Förpackningen är mer än bara för att skydda och skicka i. Det är något som FrontPac vill förmedla under årets förpackningsmässa Empack.
– Det vi försöker förmedla är hur viktigt det är att använda förpackningen i sin marknadsföring. Det ska inte bara ses som en kostnad utan som en investering för att bygga sitt varumärke, säger Jesper Ladelfa, sälj- och marknadschefpå FrontPac.
På monterväggen visar företaget en rad exempelprodukter som ska visa en variation inom allt från konstruktion, effekten på trycket, insidestryck och utsidestryck.
– Dryck och industri är stora marknader för oss, men egentligen alla producenter som har produkter som ska packas och säljas är potentiella kunder för oss.
FrontPacs nisch är att de producerar tryckta, skräddarsydda förpackningar.
– Syftar man till att skicka, skydda och marknadsföra sig så är det helt klockrent att använda oss som leverantör, avslutar Jesper Ladelfa.