Frontpac: ”Förpackningen är marknadsföring”

PUBLICERAD: 3 oktober 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa. 
Gänget från Frontpac på plats i montern. Till vänster Jesper Ladelfa.

Förpackningen är mer än bara för att skydda och skicka i. Det är något som FrontPac vill förmedla under årets förpackningsmässa Empack.

– Det vi försöker förmedla är hur viktigt det är att använda förpackningen i sin marknadsföring. Det ska inte bara ses som en kostnad utan som en investering för att bygga sitt varumärke, säger Jesper Ladelfa, sälj- och marknadschefpå FrontPac.

På monterväggen visar företaget en rad exempelprodukter som ska visa en variation inom allt från konstruktion, effekten på trycket, insidestryck och utsidestryck.

– Dryck och industri är stora marknader för oss, men egentligen alla producenter som har produkter som ska packas och säljas är potentiella kunder för oss.

FrontPacs nisch är att de producerar tryckta, skräddarsydda förpackningar.

– Syftar man till att skicka, skydda och marknadsföra sig så är det helt klockrent att använda oss som leverantör, avslutar Jesper Ladelfa.

Läs vidare

Se Empack i bilder – del 2

Pack Sweden följer upp med en bildkavalkad från Empack-mässans andra dag.
bilddddddddddds

Kurvan pekar uppåt med fiberråvara

Hos ÅR Packaging och CC Pack premiärvisas ett helt nytt papperstråg som förlänger livslängden på olika livsmedelsprodukter. Miljö och hållbarhetstänket blir en allt viktigare fråga.
AR-Carton2

Instegsmodeller för etikettproduktion

Techprint säljer etikettskrivare, minipressar för etikettryck, rulle till rulle-lösningar. Inriktningen för företaget är att täcka kunders behov för små- och mellanstora produktionsserier.
sss-1

Peterson utökar produktportföljen

En ny wellpappkvalitet och en nybyggd fabrik i norska Halden. Peterson Packaging lyfter fram det senaste som sker inom företaget i sin monter på Empack. 
DSC_0048

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker