Företag tankade kunskap om digitala strategier

PUBLICERAD: 12 mars 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Digitala strategier för bolagsstyrelser stod på agendan under det fyra timmar långa arrangemanget.

Digitala strategier för styrelser och företag var på agendan när det hölls event av Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard.

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard.

Under det fyra timmar långa arrangemanget, finansierat av Region Skåne och Tillväxtverket, fick deltagarna mer kött på benen om digitala strategier. Under presentationen lade talarna Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard, och Givi Kokaia från Kunskapspartner, mycket fokus på vikten av att förstå hur kundens köpmönster ser ut på nätet.

– Hur vill vi interagera med kunden och hur vill kunden interagera med oss? Att ta reda på detta är steg ett, säger Edward Nugent och utvecklar:

– Därefter satsar man på att hitta det korrekta digitala verktyget som kan leverera det man vill nå ut med.

En digital trend som är viktig, och som det gäller att vara medveten om i dag, är att människor föredrar att vara mer självständiga i sina köpprocesser. De vill alltså inte bli uppmuntrade att köpa av en säljare, menar Edward. Möjligheten och förmågan att söka upp information om produkter och tjänster på egen hand, är så pass stor i dag vilket leder till risken att ”säljet” inte uppfattas som lika genuint.

 

Schemat för eventdagen.

Eftermiddagen som varvades med föreläsning och diskussion avslutades med en genomgång av Scoreboards verktyg för att analysera ett företags digitala strategi.

Läs vidare

Flexotryckare höll trycket uppe på AFF21

Absolute Flexo Future, AFF 21, kunde äntligen arrangeras i början av oktober. Runt etthundrasextio svenska och danska medlemmar i Sweflex och Dansk Flexoforum var på plats på Hotell Tylösand i början av oktober och fick ta del av ett omfattande konferensprogram, bordsutställning och självfallet goda tillfällen till mingel. Arrangemanget sker vart tredje år och lockar normalt över tvåhundra deltagare. Med tanke på omständigheterna var uppslutningen mycket bra.
vW-scaled

Trendspaning hos bioplastförening

Nordisk Bioplastförening (NBF) bjuder in till ett webbinarium om produktutveckling, trender och tillgången på bioplast. Leveransproblemen är stora för många branscher i pandemin och plaster och polymermaterial är inget undantag.
Gunilla-stor

Teförpackning charmade juryn

Pappersproducenten Gmund har för sjätte året hyllat trycksaker. Årets förpackning gick till designbyrån Fuzhou Sunland Design Company för en offset-tryckt teförpackning.
gewinner-packaging

Lexit tar kliv inom digital etikettproduktion

Lexit Group förbättrar sitt digitala etiketthanteringssystem. Genom att automatisera delar av etikettflödet så frigör de tid och förenklar för kunden.
lexit_group_bobst_produksjon

Senaste nytt

Lidl i Storbritannien tar bort designelement som tilltalar barn

I Storbritannien har Lidl beslutat att man tar bort alla designelement som uppskattas av barn på förpackningarna till sina minst hälsosamma, egna varumärken. Det ska vara klart till mitten av året och ska hjälpa föräldrar att handla nyttigare till barnen.
LIDLx

Ishidas Europes nyckelroll i Maple Leafs jättelika kycklingfabrik

I samarbete med Maple Leaf Foods, en av Kanadas ledande kött- och fjäderfäproducenter, har Ishida Europe spelat en nyckelroll i etableringen av Maple Leaf Foods nyligen öppnade fabrik för kyckling i London, Ontario. Det är en stors satsning värd C$772 miljoner.
Ishida - Maple Leaf 3x

Ärlighet varar längst för Gbgt Box

Gbgt Box menar att ärlighet är en nyckel till framgång. För något år sedan vann man ett Guldägg för Atmosphere, en serie förpackningar i varandra, typ den ryska dockan, där man nog beskrev ingående material och förpackningens CO2 generering. Nu kommer nästa serie som man kallar Honest Packaging.
GBGT-321-1-scaledx

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx