Företag tankade kunskap om digitala strategier

PUBLICERAD: 12 mars 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Digitala strategier för bolagsstyrelser stod på agendan under det fyra timmar långa arrangemanget.

Digitala strategier för styrelser och företag var på agendan när det hölls event av Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard.

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard.

Under det fyra timmar långa arrangemanget, finansierat av Region Skåne och Tillväxtverket, fick deltagarna mer kött på benen om digitala strategier. Under presentationen lade talarna Edward Nugent, från konsultföretaget Scorecard, och Givi Kokaia från Kunskapspartner, mycket fokus på vikten av att förstå hur kundens köpmönster ser ut på nätet.

– Hur vill vi interagera med kunden och hur vill kunden interagera med oss? Att ta reda på detta är steg ett, säger Edward Nugent och utvecklar:

– Därefter satsar man på att hitta det korrekta digitala verktyget som kan leverera det man vill nå ut med.

En digital trend som är viktig, och som det gäller att vara medveten om i dag, är att människor föredrar att vara mer självständiga i sina köpprocesser. De vill alltså inte bli uppmuntrade att köpa av en säljare, menar Edward. Möjligheten och förmågan att söka upp information om produkter och tjänster på egen hand, är så pass stor i dag vilket leder till risken att ”säljet” inte uppfattas som lika genuint.

 

Schemat för eventdagen.

Eftermiddagen som varvades med föreläsning och diskussion avslutades med en genomgång av Scoreboards verktyg för att analysera ett företags digitala strategi.

Senaste nytt

Ketchupförpackning som "exploderar"

Det holländska designföretaget Akarton har tagit fram en kampanjförpackning till det likaledes holländska företaget Hela och deras Hela Tomaten Ketchup. Lösningen visar hur innovativ design och funktionalitet kan mötas. Med en sfärisk design som öppnas som öppnas på ett sätt som ser ut att den exploderat sätter denna förpackning en ny standard inom livsmedelsindustrin säger företaget. Hela fokuserar på nu på konsumentmarknadsföring genom influencers.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Smarta nya funktioner minskar manuellt prepressjobb

Adobe integrerar så kallad prepressintelligens i sjätte generationen av ripprogrammet Adobe PDF Print Engine 7. Det gör det lättare att utnyttja den fulla potentialen i tryckpressar med utökat färgspektra. Prepressavdelningarna kommer också slippa öppna och konvertera orginalfiler från Photoshop/Illustrator till PDF manuellt.
Adobe 1

Danskt företag blir ägare till Karl Hedin Emballage

Ägarna till AB Karl Hedin Emballage och Dansk Træemballage A/S (DTE) har tecknat ett avtal som innebär att DTE förvärvar 100 procent av aktierna i AB Karl Hedin Emballage med dotterbolag. Tillträdet sker den 9 maj 2025.
Hedin

Möjlig brist på råvara till sträckfilm enligt PackIndx

Turbulensen kring Donald Trumps tullar ser ut att påverka råvarutillgång på vissa material och då främst C4 (Butene) som bland annat används för tillverkning av sträckfilm av standardkvalitet.
triofilm

Läs vidare

Flexotryckare höll trycket uppe på AFF21

Absolute Flexo Future, AFF 21, kunde äntligen arrangeras i början av oktober. Runt etthundrasextio svenska och danska medlemmar i Sweflex och Dansk Flexoforum var på plats på Hotell Tylösand i början av oktober och fick ta del av ett omfattande konferensprogram, bordsutställning och självfallet goda tillfällen till mingel. Arrangemanget sker vart tredje år och lockar normalt över tvåhundra deltagare. Med tanke på omständigheterna var uppslutningen mycket bra.
vW-scaled

Trendspaning hos bioplastförening

Nordisk Bioplastförening (NBF) bjuder in till ett webbinarium om produktutveckling, trender och tillgången på bioplast. Leveransproblemen är stora för många branscher i pandemin och plaster och polymermaterial är inget undantag.
Gunilla-stor

Teförpackning charmade juryn

Pappersproducenten Gmund har för sjätte året hyllat trycksaker. Årets förpackning gick till designbyrån Fuzhou Sunland Design Company för en offset-tryckt teförpackning.
gewinner-packaging

Lexit tar kliv inom digital etikettproduktion

Lexit Group förbättrar sitt digitala etiketthanteringssystem. Genom att automatisera delar av etikettflödet så frigör de tid och förenklar för kunden.
lexit_group_bobst_produksjon