Firar 100 år

PUBLICERAD: 24 juni 2014
UPPDATERAD: 24 juni

– Välkommen till Linds Flexos 100 årsjubileum, vi firar med öppet hus torsdagen den 4 September klockan 1100 – 1700, hälsar Mats Lind.

Från att ha varit ett litet familjeföretag i Möllegränden i Helsingborg, med tillverkning av stämplar och skyltar, till dagens moderna marknadsledande produktion av tryckmedia för förpackningstryck, har det nu gått 100 år.

– Kom och se vår utställning där vi visar en del av historien, och utvecklingen under de
100 år vi varit aktiva. Titta på vår moderna produktion och träffa hela personalen,
samt våra kollegor från Marvaco.

– Ni får även tillfälle att träffa våra leverantörer som har en stor del av vår framgång.
Sedan Augusti 2013 ingår Linds Flexo i Marvaco group, marknadsledaren och
den mest prisbelönta repro och klichéproducenten i Norden.

– Vi bjuder på lättare förtäring. Vänligen anmäl ert deltagande till malin.lind@lindsflexo.se innan den 8:e Augusti, uppmanar Mats Lind

Läs vidare

Flexotryckare höll trycket uppe på AFF21

Absolute Flexo Future, AFF 21, kunde äntligen arrangeras i början av oktober. Runt etthundrasextio svenska och danska medlemmar i Sweflex och Dansk Flexoforum var på plats på Hotell Tylösand i början av oktober och fick ta del av ett omfattande konferensprogram, bordsutställning och självfallet goda tillfällen till mingel. Arrangemanget sker vart tredje år och lockar normalt över tvåhundra deltagare. Med tanke på omständigheterna var uppslutningen mycket bra.
vW-scaled

Trendspaning hos bioplastförening

Nordisk Bioplastförening (NBF) bjuder in till ett webbinarium om produktutveckling, trender och tillgången på bioplast. Leveransproblemen är stora för många branscher i pandemin och plaster och polymermaterial är inget undantag.
Gunilla-stor

Teförpackning charmade juryn

Pappersproducenten Gmund har för sjätte året hyllat trycksaker. Årets förpackning gick till designbyrån Fuzhou Sunland Design Company för en offset-tryckt teförpackning.
gewinner-packaging

Företag tankade kunskap om digitala strategier

Digital strategi för styrelser och ledning stod på agendan när det hölls event av Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard.
53781107_383891392343316_8253460931271458816_n

Senaste nytt

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

World Packaging Organization och AIPIA i smart samarbete

WPO, World Packaging Organization, och AIPIA har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MOU), för att främja sitt samarbete för att dela idéer om smarta förpackningar och den vetenskap som ligger till grund för det.
WPO AIPIAx