
Absolut fortsätter på spåret med att locka med konsumenterna med fodral på vodkaflaskorna. I samarbete med CCL Labels har de tagit fram en specialutgåva med en krympfolie i metalliskt blått och silver.
Den första varianten av Absolut Uncover-kampanjen bestod av den ikoniska vodkaflaskan omsluten av ett tygfodral. Nu fortsätter vodkaproducenten med etikettföretaget CCL Labels hjälp. Denna gång har de tagit fram en heltäckande sleeve-försedd variant i gnistrande metalliskt blått och silver som sitter tätt kring flaskan.
Vid en första anblick kan man tro att det är en heltäckande folie som sitter fast och omsluter flaskan. Men snart blir man varse vid öppningen, att det med ett antal perforeringar visar sig att folien inte sitter fast på flaskan, utan mer fungerar som flaskans fodral. Konsumenten får en unik öppningsritual, enligt CCL Labels. Till de tre olika flaskstorlekarna användes en högkrympande PET-film där vardera flaska fick en rad unikt utformade perforeringar.