Antalis förvärvar den globala varumärkesportföljen med premiumpapper från Arjowiggins.
Förvärvet avser varumärkena Conqueror, Curious Collection, Rives, Keaykolour och Pop’Set. Antalis tar över varumärkena från Arjowiggins Scotland Limited, som historiskt tillverkat dessa premium- och designpapper, men ställdes under förvaltarskap i september i år.
– Vi är glada över att kunna erbjuda en långsiktig framtid för dessa ikoniska varumärken, förklarar Xavier Jouvet, chef för Antalis Groups affärsområde Papers.
Förpackningar och trycksaker
Antalis har tillsammans med sitt befintliga varumärke Olin även tidigare erbjudit pappersportföljen från Arjowiggins. De olika varumärkena som ingår har historiskt använts av tryckerier, varumärkesägare och kreativa byråer för produktion av tryckmedia. Allt från brevpapper, inbjudningar och broschyrer till årsredovisningar och förpackningslösningar med mera.
Köpt omfattande lager
Antalis har redan börjat prata med leverantörer för att Arjowiggins-portföljen ska kunna leva vidare.
– Vi arbetar redan med att återlansera dessa varumärken med stöd av utvalda leverantörer för ett förnyat sortiment med fokus på hög kvalitet och god service. Parallellt med detta har vi även köpt ett omfattande lager av befintliga artiklar av dessa varumärken. Detta extralager, utöver vårt egna befintliga lager, kommer att göra det möjligt för våra kunder att få den hjälp de efterfrågar under de kommande månaderna fram till dess att återlanseringen planeras att genomföras under Q1 2023.