
Lagom till att det snart vankas juletid får den kända Aladdinasken ny design.
Sedan Aladdinasken lanserades 1939 har över 50 nya smaker introducerats och asken har bytt design åtta gånger. Nu är det dags igen för en ny design med ett fokus på att framstå som en självklar gå-bort-present. Tyngdpunkten ligger på en modern design som ändå anspelar på askens arv och historia. Innehållet förblir detsamma – inga nya praliner har tillkommit. På den nya asken samsas mörkare och ljusare röda stråk, likt diagonala snören runt ett inslaget paket. Runt den röda basen sitter ett krämvitt band med ett klassiskt guldigt sigill. Den nya Aladdinasken lanseras i oktober.
– Man brukar ju säga att det är insidan som räknas, och så är det ju, men vi vet alla hur härligt det är att få sätta på sig något fint – det gäller även Aladdinasken. Vi hoppas att alla julfirare tycker att asken är lika fin som den antagligen känner sig, säger Sara Sjöholm varumärkesansvarig på Mondelēz International.
