25-åring ger automation i arbetsflöden

PUBLICERAD: 29 januari 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Kristoffer Hermansson, produktchef på Network Innovation som i år firar 25-årsjubileum.

Network Innovation demonstrerar hur man kan spara både tid och pengar med lösningar för automatiserade arbetsflöden.

Kristoffer Hermansson, produktchef på Network Innovation säger att de under många år har hjälpt företag inom den grafiska branschen i Norden att effektivisera och automatisera sina arbetsflöden. Detta för att säkerställa kvaliteten på produktionen och för att spara tid.

– Storformatsproducenterna har inte kommit lika långt som övriga branschen än och det finns mycket kvar att göra för att minska den manuella handpåläggningen och för att säkra produktionen, säger Kristoffer Hermansson och tillägger att det därför finns mycket inom detta att ta inspiration av i företagets monter på Skandinaviens största grafiska mässa Sign&Print Scandinavia.

– Vi kommer också att visa produktion av förpackningsdummies, sublimering, färgstyrning med mera.

Han säger att fokus blir att visa hur enkelt det är att med lösningarna köra vanliga print- och skärjobb med automatisk kontroll av kundens inlämnade filer till färdig produkt.
– Vi har ett uppsatt arbetsflöde från inlämning av filer till utskrift och skärning där vi använder marknadens vassaste print-och cut-lösningar från Epson och Graphtec.

Mässan blir en inledning på företagets 25 års jubileum.
– Vi hoppas att möta många nya och gamla kunder och inspirera dem till stordåd.

Läs vidare

Woola vill ersätta plastemballage med spillull

Förpackningsföretaget Woola jobbar med fårull som hållbart alternativ till plast.
Pressbild_Woola förpackningsmaterial

ICA-handlaren börjar med komposterbara bärkassar innan skatten tas bort

I höst tas skatten på plastbärkassarna bort men Filip Cronberg som driver ICA Kvantum i Klippan återinför komposterbara kassar redan nu.
ICA Gaiax

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432