Tre dagars branschfest startar

PUBLICERAD: 5 februari 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Skandinaviens största grafiska mässan Sign&Print Scandinavia pågår 5-7 februari.

Bara en gång vartannat år samlas den grafiska branschen till tre dagars branschfest. Över 3000 personer beräknas komma till Kistamässan den 5-7 februari. Helt gratis får de ta del av ett mycket omfattande seminarieprogram och får se över 1000 nya produkter och maskiner. Det är dags för Sign&Print Scandinavia.

Eftersom programmet i år är så omfattande, är det viktigt att alla från företaget kommer med – inte bara de ledande cheferna. Alla som varit på mässan får också ett diplom som bekräftar vad de varit med om.

Skandinaviens största sign- och grafiska mässa riktar sig till dig som vill se ny teknik och lösningar inom print, storformat, digital signage och förpackningstryck. Det är inte bara en gullig utställning. Här ser du maskiner och arbetsflöden som är i produktion på riktigt. Här bygger du kunskap och hör mångas version av lösning på olika problem.
Fördjupa dig i förpackning, skyltar, digital kommunikation och trycksaker. Du får se hur de bärs fram av teknikutveckling. Prata med en robotexpert, ta reda på när digitala skyltar är bäst och förstå hur artificiell intelligens kan hjälpa dig.

Sign&Print Scandinavia är mötesplatsen med fokus på tryck, direktreklam, skyltar och alla typer av visuell kommunikation samt digitaltryck på textil och förpackningar. Leverantörerna är här. Talarna likaså. Nu är det bara du som saknas. Registrering för fri entré görs här.

Välkommen!

Text: Peter Ollén

Läs vidare

Axfood använder AI som AD i kampanj

Axfood har tagit fram ett egenutvecklat AI-verktyg som fått designa det egna varumärket Garants mjölkförpackningar. Verktyget är utvecklat utifrån Axfoods tidigare experimenterande med AI och har på så vis lärt in vad företaget och dess varumärken står för, både när det gäller produkter och designspråk.
Ax1x

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

Xerox Holdings Corporation och Taktiful Software Solutions meddelar att de har för avsikt att bilda ett nytt strategiskt partnerskap för att utöka bådas närvaro på marknaden för digital förädling.
xeroxx

Ny, återförslutningsbar lakritsmugg av kartong

Metsä Board har i samarbete med godistillverkaren Kouvolan Lakritsi utvecklat en ny, återförslutbar lakritsmugg gjord av kartong.
Liquorice_2

Gallus lanserar ett forskningsgenombrott - matt UV-inkjet

Gallus Group som är ett dotterbolag till Heidelberger Druckmaschinen AG lanserar nu det man kallar ett forskningsgenombrott: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Senaste nytt

Aktieägarna i IP och DS Smith godkänner affären - blir klar sista kvartalet

International Paper har nu fått aktieägarnas godkännande för sitt föreslagna förvärv av DS Smith, vilket markerar ett viktigt steg mot att slutföra affären. Detta kommer strax efter att DS Smith fått sina aktieägares godkännande att gå vidare med sammanslagningen.
Andy Silvernailx

Mondi köper Schumacher Packaging och ökar kapaciteten i Polen via investering

Mondi vill växa i konkurrensen på wellpappområdet. Ett steg är förvärvet av Schumacher Packaging.
MNDPR304-900x600

Finska Rani Plast köper litauiska filmtillverkaren UAB Umaras

Ab Rani Plast Oy har köpt den litauiska förpackningsfilmtillverkaren UAB Umaras. Det här betyder att två framgångsrika familjeägda företag går samman för att kunna erbjuda ett bredare produktsortiment och därmed kunna betjäna sina kunder ännu bättre. Förvärvet stärker även företagens geografiska position.
Ranibildx

Axfood använder AI som AD i kampanj

Axfood har tagit fram ett egenutvecklat AI-verktyg som fått designa det egna varumärket Garants mjölkförpackningar. Verktyget är utvecklat utifrån Axfoods tidigare experimenterande med AI och har på så vis lärt in vad företaget och dess varumärken står för, både när det gäller produkter och designspråk.
Ax1x