Tetra Pak lanserar två mindre förpackningsstorlekar för att befästa sin position på den snabbväxande on-the-go- marknaden.
Tetra Pak ser en stor marknadspotential på mindre dryckesförpackningar för människor som vill kunna hälla i sig en yoghurt, mjölk, juice eller energidrink på stående fot eller i farten. Konsumtionen av förpackningar under 250 milliliter väntas öka med tio procent fram till år 2019 enligt Tetra Paks egna kalkyleringar. Därför väljer de nu att bygga vidare på företagets framgångar med 33-centilitern Tetra Prisma Aseptic med DreamCapT. Nu kommer de i mindre storlekar – Tetra Prisma aseptic och Edge med DreamCapT 26. Volymerna hamnar på 200 milliliter respektive 250 milliliter.
Chefen för Product Management & Commercial Operations inom Tetra Pak, Charles Brand:
– Våra kunder behöver förpackningslösningar som kan hjälpa dem fånga möjligheterna och maximera tillväxt. Att ta fram två nya förpackningar som ansluter sig till den mycket framgångsrika Tetra Prisma Aseptic 330 ml DreamCap är vår senaste svar för att hjälpa dem att utnyttja den enorma potentialen på on-the-go marknaden.
Tetra Pak skriver att 40 procent av de globala konsumenterna dricker och småäter on-the-go-produkter minst en gång i veckan.