Tetra Pak lanserar förpackningar att ta i farten

PUBLICERAD: 5 april 2017
UPPDATERAD: 24 januari
Tetra Prisma aseptic, 200 milliliter, är förpackningen riktad mot on-the-go marknaden.

Tetra Pak lanserar två mindre förpackningsstorlekar för att befästa sin position på den snabbväxande on-the-go- marknaden.

Tetra Pak ser en stor marknadspotential på mindre dryckesförpackningar för människor som vill kunna hälla i sig en yoghurt, mjölk, juice eller energidrink på stående fot eller i farten. Konsumtionen av förpackningar under 250 milliliter väntas öka med tio procent fram till år 2019 enligt Tetra Paks egna kalkyleringar. Därför väljer de nu att bygga vidare på företagets  framgångar med 33-centilitern Tetra Prisma Aseptic med DreamCapT. Nu kommer de i mindre storlekar – Tetra Prisma aseptic och  Edge med DreamCapT 26. Volymerna hamnar på 200 milliliter respektive 250 milliliter.

Tetra Prisma Aseptic 250 milliliter med DreamCap 26.

Chefen för Product Management & Commercial Operations inom Tetra Pak, Charles Brand:

– Våra kunder behöver förpackningslösningar som kan hjälpa dem fånga möjligheterna och maximera tillväxt. Att ta fram två nya förpackningar som ansluter sig till den mycket framgångsrika Tetra Prisma Aseptic 330 ml DreamCap är vår senaste svar för att hjälpa dem att utnyttja den enorma potentialen på on-the-go marknaden.

Tetra Pak skriver att 40 procent av de globala konsumenterna dricker och småäter on-the-go-produkter minst en gång i veckan.

 

Läs vidare

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Ny pappersbaserad bottenfilmslösning från SEE

SEE har utvecklat en ny pappersbaserad bottenbana för att hjälpa livsmedelsproducenter och butikskedjor att minska plastanvändningen.
SEE Barrier_Formable_Paper_Kraft_Hot Smoked Salmon Fillets.png-Large-JPEGx

Norskt företag först med Liplids locklösning

Nu är den första kunden för Liplids nya, fiberbaserade lock för drycksmuggar offentlig. Det blev ett norskt företag som är först ut.
4D2B350Ex

Gin i ståpåse sparar miljö och pengar enligt tillverkaren

Den brittiska ginproducenten 6 O`Clock Gin har lanserat en ståpåse för sitt varumärke London Dry. Bra för miljö och ekonomin säger man.
ginx

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}