DS Smith levererade 10 000 pallar till Globus evenemang på mässan i Stuttgart. Globus SB-Warenhaus kontaktade DS Smith genom sin kommunikationsbyrå Arthen Kommunikation med en ovanlig idé för sitt jubileumsfirande. Istället för att sitta på stolar skulle gästerna placeras på pallar av wellpapp, vilka skulle vara stabila, lätthanterliga och försedda med förstklassigt tryck med logotyperna för de olika leverantörerna som deltog i evenemanget.
DS Smiths designers presenterade en lösning med en maxbelastning på 120 kg och som var enkel att sätta ihop. Pallarna kunde därför levereras i platta paket innan de monterades på plats. För att pallarna skulle få lov att användas på det stora evenemanget på Stuttgartmässan, utvecklade Arthen Kommunikation dessutom ett omfattande säkerhetskoncept i samarbete med säkerhetsexperter.
Något som verkligen drog till sig blickarna i raderna av pallar var de olika leverantörslogotyperna som hade tryckts på sidan i stort format med flexotryck. Med hjälp av trycket visade Globus sina höga tankar om de inbjudna leverantörerna och det gjorde även pallen till ett unikt minne för besökarna att ta med sig från ett lyckat evenemang.