SEE lanserar nytt e-handelssystem för pappersförpackningar

PUBLICERAD: 20 december 2023
UPPDATERAD: 20 december

Bild: SEE

SEE (tidigare Sealed Air) har utökat sitt utbud av automatiserade e-handelsförpackningssystem med lanseringen av SEE Autobag 850SP – ett kompakt förpackningssystem designat för pappersförpackningar i e-handeln.

Systemet är utformat för att fungera med sortimentet av återvinningsklara papperspåsar av märket Autobag och ger återförsäljare packning i en höghastighetsmaskin för postorder och e-handelsapplikationer.

Förpackningssystemet kan öppna, märka och försegla upp till åtta påsar per minut med starka förseglingar.

Systemets präglas av snabbt och effektivt produktbyte, undviker produktköer och minskar avfallsmaterial. Det trycker högupplösta fraktetiketter direkt på påsarna, vilket minskar kravet på en separat märkningsoperation, och har designats för att förpacka enstaka och flera beställningar av produkter som kläder och accessoarer.

Systemet hjälper till att minimera underhållskraven och förbättrar produktiviteten med ett intuitivt gränssnitt som ger operatörerna tillgång till maskindiagnostik, prestandaövervakning och support. Systemet kan också enkelt integreras i ett förpackningsnätverkssystem för att underlätta centraliserad övervakning och leverera produktivitetsinformation i realtid.

– e-handeln har vuxit snabbt de senaste åren. Samtidigt har återförsäljare varit tvungna att anpassa sina processer för att möta nya hållbarhetskrav och öka effektiviteten för att hantera produktions- och arbetskostnader, sager Ingo Lublow, EMEA Director Protective & Equipment Marketing på SEE.

– Autobag 850SP loser dessa utmaningar. Systemet levererar en höghastighetslösning som effektiviserar förpackningsprocesser och stödjer hållbarhetsmål.

Systemet är kompatibelt med påsar av märket Autobag. De finns för närvarande i två format: 355 mm (bredd) x 480 mm (längd) och 480 mm (bredd) x 600 mm (höjd).

Läs vidare

Thorbjörn Sagerström på DS Smith Norden ser en positiv trend för industrin

Vi kontaktade Thorbjörn Sagerström, vd på DS Smith i Norden och dessutom ordförande i Grafiska Föreningen, för att få hans synpunkt på läget för wellpapp- och kartongbranschen och för hans eget företag.
DSsmith1-1024x683-1x

Tidningen Packnews fyller 90 år!

I år fyller tidningen Packnews 90 år. En anmärkningsvärd ålder på en branschtidning, men en ålder som inte på något sätt avspeglas i kvaliten, tidningen är starkare och fräschare än någonsin. Här ger tidningens chefredaktör, Bo Wallteg, en kort bakgrund till de nittio åren.
Packnews-1_24-mailchimp-header-2

Miljönyttan måste ha högsta prioritet vid återvinning

En viktig hjälp på vägen för att nå återvinningsmålen är styrmedel och politiska åtgärder likt de som Naturvårdsverket föreslår i regeringsuppdraget “Åtgärder för att öka materialåtervinningen av avfall”, där Näringslivets Producentansvar har lämnat ett remissvar.
Svensk_Plastatervinning_2

SCA höjer priserna på vit och brun kraftliner i Europa

SCA höjer priserna på vit och brun kraftliner i Europa med 80 euro per ton. Det nya priset gäller från den 1 april 2024.
_MG_6937

Senaste nytt

Thorbjörn Sagerström på DS Smith Norden ser en positiv trend för industrin

Vi kontaktade Thorbjörn Sagerström, vd på DS Smith i Norden och dessutom ordförande i Grafiska Föreningen, för att få hans synpunkt på läget för wellpapp- och kartongbranschen och för hans eget företag.
DSsmith1-1024x683-1x

Ny undersökning visar att svenskar är splittrade kring plastpåseskatten

Åsikterna om att plastpåseskatten försvinner är minst sagt splittrade, och över hälften av alla svenskar tycker det är viktigt att användningen av plastpåsar fortsätter att minska. Det visar en ny Novusundersökning som Håll Sverige Rent låtit göra.
dreamstime_7756854x

Tidningen Packnews fyller 90 år!

I år fyller tidningen Packnews 90 år. En anmärkningsvärd ålder på en branschtidning, men en ålder som inte på något sätt avspeglas i kvaliten, tidningen är starkare och fräschare än någonsin. Här ger tidningens chefredaktör, Bo Wallteg, en kort bakgrund till de nittio åren.
Packnews-1_24-mailchimp-header-2

Transparent förpackning ger enklare återvinning

Som ett led i arbetet med att minska klimatavtrycket har isoleringproducenten Rockwool förändrat förpackningarna. Något som ökar återvinningsmöjligheterna med 85  procent enligt företaget.
ROCKWOOL förpackning