Så ger du ditt varumärke en lyckosam identitet

PUBLICERAD: 21 november 2017
UPPDATERAD: 24 januari

12 december är det dags för eventet Cap&design Live där fyra föreläsare ska inspirera deltagare till hur man designar ett framgångsrikt varumärke – från produktutveckling till marknadsföring. 

Halvdagseventet Cap&Design Live Identitet ger deltagare ett helhetsgrepp om allt från att skapa varumärken att identifiera sig med, till att bygga varumärken med influencer marketing. Att bygga varumärken med dagens stjärnor på sociala medier, så kallade influencers.  Fyra inspirerande föreläsningar är inplanerade på Bryggarsalen i Stockholm den 12 december. Det står även mingel, fika och nätverkande på schemat. Anmälan görs här.

Fran Merino, Design Director på den globala kreativa byrån Fjord, tar deltagarna med på en utforskande session in i “ The fourth era of branding”. Hur man bör gå till botten och syna sitt varumärke för att kunna erbjuda en unik identitet och ett varumärke som genomsyras av trovärdighet. Fran Merino har de senaste 15 åren mejslat fram design till bland annat Nokia, Ericsson, Movistar, BBC, Thomson Reuters, Canal +, MTV och H&M.

 

 

Trygg-Hansa har jobbat med att bygga nära relationer med några utvalda influencers under många år och idag är sådana samarbeten en naturlig del i de flesta stora kommunikationsinitiativen. Det handlar exempelvis om att skapa värdeskapande kommunikation och livsviktiga budskap avseende exempelvis första hjälpen för barn, brandövningar och babysim. Barnens försäkringsexpert Alexandra Gahnström och Hanna Axelsson, kommunikationschef på Trygg-Hansa, berättar om denna typ av marknadsföring och hur det fungerar i praktiken.

 

Byrån Söderhavet berättar om arbetet med att ta fram varumärkesidentiteten för klockvarumärket Nicole Vienna. Vikten av att arbeta nära med kunden hela vägen från produktutveckling till marknadsföring via sociala medier och försäljning via e-handel. Från idé till lansering i 17 länder på sex månader. Talarna från Söderhavet är Erik Lidsheim, Brand strategist, founder samt Petter Eklund, Senior designer.

 

Camilla Frederiksen, Strategy director på den Köpenhamnsbaserade varumärkesbyrån Stereo Associates, delar med sig av sina erfarenheter kring hur man arbetar med varumärkesdesign och varumärkeskommunikation på strategisk nivå för att engagera människor, bygga upp en identitet och stärka verksamheten.

Läs vidare

Innovationer och hållbarhet i fokus på Fachpack i slutet av september

Den 24 - 26 september 2024 samlas branschledare, innovatörer och experter inom förpackningsindustrin återigen i Nürnberg, Tyskland. Då arrangeras för Fachpack. Nürnberg Messe lovar att leverera ett stort utbud av innovationer, hållbarhet och nätverksmöjligheter, och lockar besökare från hela världen, inklusive ett starkt deltagande från Sverige.
Messegeschehen / Fair activities in general

Packnews ger dig kostnadsfri entré till Fachpack 2024

Packnews kan nu erbjuda kostnadsfri entré till Fachpack i Nürnberg i höst.
Messegeschehen / Fair activities in general

Nu öppnar Drupa - här är arton tips på vad du kan se på mässan

För första gången sedan år 2016 är det dags för Drupa i Düsseldorf igen. Jättemässan kommer efter så många år att ha mängder av nyheter att presentera, inte minst nyheter med intresse för förpackningsindustrin. Det är inte för inte som mässan allt oftare kalla för Drupack. Här finna lite tips på vad du som besökare kan se på mässan. Packnews kommer naturligtvis att finnas på plats på mässan.
DRUPA24_01x

Tekniknörderi med Galli på Scanpacks scener

Hon är tekniknörd. Hon är expertrösten med massor av energi, och skrattet sitter aldrig långt inne. Det är förmodligen de bästa anledningarna till att inte missa Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina Gallix

Senaste nytt

Mobergs Produktkontroll sålt till Sesotec

Det tyska företaget Sesotec GmbH har köpt Mobergs Produktkontroll. De bägge företagen har haft ett samarbete i trettiofem år inom försäljning och service.
mobergsx

Glassigt samarbete med Paristema

Genom ett nytt samarbete mellan glassgiganten Häagen-Dazs och Paramount släpps nu en limiterad glasskollektion signerad illustratören Erica Jacobson. Den nya designen går under namnet Emily in Paris och är inspirerad av Netflix-serien med samma namn. Det skriver Cap&Design.
Hägenx

InterSystem satsar i Finland

Efter framgångsrika etableringar i Norge och Danmark satsar nu InterSystem även i Finland.
Finland_InterSystem palletizerx

Det händer på Scanpack: Varför vi behöver sluta demonisera förpackningsmaterial

Miljöexperten Mark Shayler, som har designat allt från vägar och bostadsområden till apparater, elektronik och förpackningar, delar med sig av sina insikter. Med mottot "det finns inga dåliga material, bara dåliga system", utforskar han orsakerna bakom den nuvarande klimatkrisen. Men framför allt – hur vi kan övervinna den.
mark high resx