Med Festo nya onlineforum kan tekniker hitta lösningar till sina automationsproblem. Festo som är en ledande leverantör av automationsteknologi har laserat Festo Support Community. Detta är ett nytt tekniskt supportforum online där kunderna snabbt och enkelt kommer i kontakt med experter. Det ger också kunderna möjlighet till att kommunicera med varandra för att finna de bästa lösningarna på sina problem inom automation och maskinbyggnation.
Som ett innovativt globalt företag söker Festo konstant efter nya möjligheter att hjälpa sina kunder. Detta användarvänliga forum är ett effektivt sätt att kommunicera med kunderna och ge bättre support. Efter en enkel registreringsprocess kan kunderna lägga ut tekniska frågor i forumet, besvara andra användares frågor och ta del av de bästa lösningarna.
I forumet kan besökarna kommunicera med Festo tekniska specialister och även med varandra. Det ger medlemmarna möjlighet till att beskriva problem, ställa frågor och få svar omgående.
Forumet är uppdelat i olika områden och tar upp ämnen så som t ex pneumatik, elektriska drifter, mjukvara, fältbuss och processautomation, så att kunderna kan diskutera och få svar på sina dagliga automationsproblem.
– Fler och fler människor går online för att söka lösningar på sina problem. Vi har utvecklat det nya forumet för att våra kunder så snabbt och enkelt som möjligt ska få tillgång till de bästa svaren på deras tekniska frågor. Våra tekniska experter är tillgängliga för att ha direkta diskussioner och ger snabbt svar på alla frågor. Vi räknar med att forumet kommer att vara en ovärderlig källa till information för våra kunder , säger Fredrik Boberg, Produktchef hos Festo i Sverige.