Largo lanserar en utbildning i kulörmätning, utvecklad speciellt för den grafiska industrin. Den passar lika bra för den som arbetar med förpackningsutveckling, är tryckare eller arbetar på en reklambyrå. Under två dagar lär deltagarna sig att både visuellt och digitalt bedöma kulörer, får kunskaper i olika färgbeteckningssystem och hur en mätinstrument används. En grundläggande förståelse för kulörer kan hjälpa deltagarna både i sitt jobb och i kontakten med kunder och leverantörer.
– Om vi tittar på den grafiska branschen som en värdekedja, underlättar det ju otroligt mycket om alla i kedjan talar samma kulörspråk, dvs. vet hur kulören ska kommuniceras mellan varandra och vilka faktorer som påverkar. Till exempel går utvecklingen med digitala mätvärden snabbt framåt och för att vara med här krävs ny kunskap i branschen. Med denna nya kurs hoppas vi kunna lära deltagarna grunderna i kulörkunskap och kulörmätning, vilket säkrar såväl effektivitet som produktkvalitet, säger Maria Wetterberg, kursledare, Largo AB.
Kursen hålls i Göteborg den 24-25 november 2016