
Allt ifrån exklusiva presentförpackningar med uv-lack och guldfolie till mer avskalade förpackningar med ett mer ”naturligt” utseende. När Frontpac ställer ut på Scanpack tar de med sig lite av varje ur produktportföljen.
– Vi vill visa på bredden som vi erbjuder och vad vi kan göra i vår fabrik i Malmö, säger säljaren Annette Nilsson.
För några veckor sedan firade Frontpac sitt 40-årsjubileum, därför är deras monter under Scanpack lite extra festlig med ballonger, popcorn och presenter till besökarna.

– Det har inte varit mässor på flera år så vi hoppas på en rekyleffekt med många besökare, säger Jesper Ladelfa som är sälj- och marknadsansvarig på företaget och fortsätter:
– Vi vill gärna lyfta fram att allt vi gör är skräddarsytt och håller hög kvalitet. Men även få företagen att inse att förpackningen kan ha ett värde i sig. Det är inte bara till för att transportera en produkt utan kan öka intresset och försäljningen för företaget.
