Hyllning till det rena

PUBLICERAD: 23 oktober 2013
UPPDATERAD: 24 januari

Evian low

Årets designerflaska från mineralvattenvarumärket Evian är formgiven av den legendariske modeskaparen Elie Saab. Den eleganta och feminina stilen hos hans klänningar har blivit mycket uppskattad även i Sverige, inte minst av kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine.

Elie Saab är den sjunde internationella modedesigner som formger en designerflaska i Evian Limited Edition-serien. Den här gången kretsar samarbetet kring det gemensamma temat renhet. Flaskan pryds av ett delikat spetsmönster som är typiskt för Elie Saab och hans kollektioner.

Det skira vita mönstret används med en närmast arkitektonisk perfektion på flaskan och ger dess rena siluett en raffinerad krydda. Den smyckade flaskan gestaltar det perfekta hantverk som kännetecknar såväl Elie Saab som Evian.

Evian Limited Edition by Elie Saab 2014 säljs exklusivt i utvalda butiker från och med slutet av november. Den eleganta glasflaskan rymmer 75 centiliter och kostar cirka 70 kronor.

 

Läs vidare

Gin i ståpåse sparar miljö och pengar enligt tillverkaren

Den brittiska ginproducenten 6 O`Clock Gin har lanserat en ståpåse för sitt varumärke London Dry. Bra för miljö och ekonomin säger man.
ginx

H-trycks satsning bär frukt: ”Ännu fler storlekar och olika varianter”

Tryckeriet i Markaryd har investerat stort för att utveckla maskinparken för att bredda produktsegmentet inom muggar och bägare med lock. I år ska satsningen visas upp för de stora massorna på mässor i Skandinavien.
H-tryck

Snaps i grönare kostym

Den klassiska snapsen O.P. Anderson Aquavit får förpackningar i lättviktsglas och återvinningsbar pet.
New_OP_70cl_Lightweight_glass_2..

Forskningsprojekt startar inför övergången till återanvändbara förpackningar

Med start 2024 krävs en omställning från engångsförpackningar till återanvändbara förpackningar. Nu inleds ett forskningsprojekt som ska titta närmare på hur det ska gå till i praktiken.
LarsWitell

Senaste nytt

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

World Packaging Organization och AIPIA i smart samarbete

WPO, World Packaging Organization, och AIPIA har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MOU), för att främja sitt samarbete för att dela idéer om smarta förpackningar och den vetenskap som ligger till grund för det.
WPO AIPIAx