Hur har verksamhetsåret 2020 sett ut?
– Vi är förstås hårt drabbade av pandemins effekter, många affärsområden stod mer eller mindre still i april–juni på grund av myndighetsrestriktioner och pandemins effekter i stort. Läget ser bättre ut sedan efter sommaren och vi hoppas den positiva utvecklingen fortsätter året ut. Dock är det fortfarande väldigt svårt att planera eller prognostisera sista delen av året, likväl som början av nästa år.
Har någon produkt ökat eller minskat?
– Allt vi levererar till event och retail är det som i stort sett gått sämre, på grund av effekterna av covid-19. Det vi producerar till affärsområdet e-handel har förstås gått bättre.
Vilka planer har ni för verksamheten framåt?
– Vi har fokuserat på e-handelslösningar, både i eget varumärke samt annat. Vi har också fokuserat mer och speedat upp våra stora strategiska frågor med några nya inriktningar. Likaså tittat mer på förpackningsproduktion och övriga produktområden som går inom de affärsområden vi tror på i framtiden.