Torsdagen den 19 juni uppnådde Skoghalls Bruks facebooksida en milstolpe när 1000 fans-nivån passerades.
– Vi är oerhört glada över det stora intresset som finns för att följa brukets verksamhet. Att passera 1000 fans-nivån känns väldigt roligt. Vi vill passa på att tacka alla våra fans, säger Sara Kvarfordh, informationschef Sverige, Stora Enso Renewable Packaging och den som grundat och ansvarar för Skoghalls Bruks facebooksida.
Ända sedan starten av facebooksidan för tre år sedan har målet varit att komma upp i 1000 fans.
– Från flera håll tyckte man att vi satt ett på tok för högt mål för ett B2B-företag i en värmländsk bruksort. Men nu har vi visat att det var möjligt att uppnå. Nu ska vi satsa vidare mot 2000 fans, säger Sara Kvarfordh.
Skoghalls Bruk var första bruk inom Stora Enso att lansera en facebooksida och är idag det bruk inom koncernen som har flest fans.
– Det gäller att vara aktiv, uppdatera regelbundet och variera innehållet. Vi använder sidan till allt från att informera om lediga tjänster till att publicera foton från olika personalaktiviteter, säger Sara Kvarfordh.
Den främsta målgruppen för facebooksidan är elever och studenter i kommunerna runt bruket d v s Karlstad, Skoghall, Hammarö och Forshaga.
– Huvudsyftet med sidan är att öka kännedomen och intresset för Skoghalls Bruk. Förhoppningen är att ungdomar ska tycka att vi är en attraktiv arbetsgivare, så man gärna vill jobba hos i framtiden. Sedan är även allmänheten i närområdet en viktig målgrupp och många av våra egna medarbetare är också fans, så vi har en stor bredd i vår växande fanskara, säger Sara Kvarfordh.
Fakta:
Stora Enso Skoghalls Bruk är en av världens största tillverkare av kartong till livsmedelsförpackningar. Var sjätte vätskekartongförpackning i hela världen kommer från Skoghalls Bruk.