Facebooksida har uppnått 1000 fans

PUBLICERAD: 23 juni 2014
UPPDATERAD: 24 januari

Stora Sara Kvarfort - lowSara Kvarfordh

Torsdagen den 19 juni uppnådde Skoghalls Bruks facebooksida en milstolpe när 1000 fans-nivån passerades.
– Vi är oerhört  glada över det stora intresset som finns för att följa brukets verksamhet. Att passera 1000 fans-nivån känns väldigt roligt. Vi vill passa på att tacka alla våra fans, säger Sara Kvarfordh, informationschef Sverige, Stora Enso Renewable Packaging och den som grundat och ansvarar för Skoghalls Bruks facebooksida.

Ända sedan starten av facebooksidan för tre år sedan har målet varit att komma upp i 1000 fans.
– Från flera håll tyckte man att vi satt ett på tok för högt mål för ett B2B-företag i en värmländsk bruksort. Men nu har vi visat att det var möjligt att uppnå. Nu ska vi satsa vidare mot 2000 fans, säger Sara Kvarfordh.

Skoghalls Bruk var första bruk inom Stora Enso att lansera en facebooksida och är idag det bruk inom koncernen som har flest fans.

– Det gäller att vara aktiv, uppdatera regelbundet och variera innehållet. Vi använder sidan till allt från att informera om lediga tjänster till att publicera foton från olika personalaktiviteter, säger Sara Kvarfordh.
Den främsta målgruppen för facebooksidan är elever och studenter i kommunerna runt bruket d v s Karlstad, Skoghall, Hammarö och Forshaga.
– Huvudsyftet med sidan är att öka kännedomen och intresset för Skoghalls Bruk. Förhoppningen är att ungdomar ska tycka att vi är en attraktiv arbetsgivare, så man gärna vill jobba hos i framtiden. Sedan är även allmänheten i närområdet en viktig målgrupp och många av våra egna medarbetare är också fans, så vi har en stor bredd i vår växande fanskara, säger Sara Kvarfordh.

Fakta:
Stora Enso Skoghalls Bruk är en av världens största tillverkare av kartong till livsmedelsförpackningar. Var sjätte vätskekartongförpackning i hela världen kommer från Skoghalls Bruk.

Läs vidare

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

Bioplastproduktionen väntas växa med sjutton procent kommande fem år

En aktuell marknadsstudie förutspår en årlig tillväxt på 17 procent för biobaserade polymerer mellan år 2023 och år 2028.
csr

Notpla och Duni Group lanserar sjögräsbelagda livsmedelsförpackningar

Grundat i ett gemensamt fokus på hållbarhet och innovation, ingår Duni Group och det brittiska företaget Notpla ett nytt samarbete. Som ett första steg av samarbetet lanserar Duni Group en ny plastfri matförpackning med en unik sjögräsbeläggning
alga 1x

Mikroalger kan användas för tillverkning av bioplast

En forskare i Umeå visar att nordiska mikroalger som odlas i avloppsvatten kan användas för att producera PHB, en nedbrytbar bioplast.
20200131_115251

Senaste nytt

Boxons hållbarhetssatsning bär frukt

Boxons nya hållbarhetsrapport visar att företagets fortsatt stora hållbarhetssatsning har burit frukt under året som gick.
Boxonx

Peter Jhaveri ny styrelseordförande för Returpack

Peter Jhaveri är ny styrelseordförande för Returpack som gjort en egen intervju med honom. Här är ett utdrag ur den.
jhaveri

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx