Ett vin som rockar loss

PUBLICERAD: 29 november 2013
UPPDATERAD: 24 januari

Motörtube_Shiraz low

Lagom till julhandeln kommer Motörhead Shiraz inslagen och klar i en hård Motörtube. Tuben som med pryds av bandets kända logotype – Snaggletooth – kommer i tillfällig upplaga i december.

Snaggletooth är ett av Motörheads starkaste signum och är lika starkt kopplat till bandets själ som Lemmy själv. Det var självklart att logotypen skulle pryda etiketten när det lanserades 2011 – det blev självklart en omedelbar succé. I dag har vinet sålt över 400 000 flaskor i Sverige och internationellt.

-Motörhead vill självklart att fansen ska fira sin jul med en riktig metal attityd och då bör ju det hårdaste och godaste rockvinet på marknaden också ha den hårdaste och snyggaste presentförpackningen på marknaden. Det blir inte coolare än så här, säger Mikkey Dee Motörhead

Genom att blanda in influenser från olika musikstilar i sin musik blev Motörhead, med frontmannen Lemmy Kilmister, snabbt en av de starkast lysande stjärnorna och ett band som kom att definiera och influera en hel genre. Genom att lansera Motörhead Shiraz bröt man nya gränser genom att visa att det går att kombinera tunga riff och heavy metal med en grym flaska vin.

Läs vidare

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Norskt företag först med Liplids locklösning

Nu är den första kunden för Liplids nya, fiberbaserade lock för drycksmuggar offentlig. Det blev ett norskt företag som är först ut.
4D2B350Ex

Gin i ståpåse sparar miljö och pengar enligt tillverkaren

Den brittiska ginproducenten 6 O`Clock Gin har lanserat en ståpåse för sitt varumärke London Dry. Bra för miljö och ekonomin säger man.
ginx

H-trycks satsning bär frukt: ”Ännu fler storlekar och olika varianter”

Tryckeriet i Markaryd har investerat stort för att utveckla maskinparken för att bredda produktsegmentet inom muggar och bägare med lock. I år ska satsningen visas upp för de stora massorna på mässor i Skandinavien.
H-tryck

Senaste nytt

Metsä får investeringsstöd från EU om de bygger nytt bruk

Muoto är namnet på en serie nya, fiberbaserade, förpackningar från Metsä Group. Koncernen funderar nu på att investera i ett eget bruk i Raumo, Finland, för produktionen och om det blir av har man förhandlats till sig upp till 85,5 miljoner euro via EU:s innovationsfond. Ett avtal om delfinansiering har undertecknats.
Muoto

Återvinnings- och värmeförseglingsbart papper nyhet från Billerud

Billerud har utvecklat ett återvinningsbart, värmeförseglingsbart papper designat för att ersätta plast i förpackningsapplikationer med höga krav på förseglingsprestanda och återvinningsbarhet.
Billerudx

PINC investerar i startupen Glenntex för att driva mer hållbar förpackningsinnovation

Pauligs riskkapitalgren, PINC, investerar i det göteborgsbaserade företaget Glenntex som med grafenförstärkta kompositer kan minska behovet av plast i nyproducerade förpackningar med upp till trettio procent.
Glenntex

Borealis har lanserat en ny LLDPE-film med åttiofem procent återvunnen PCR

Borealis har lanserat en återvunnen linjär LD-polyetenkvalitet, rLLDPE, som innehåller 85 procent PCR-material och 15 procent LLDPE-booster och är avsedd för flexibla förpackningsapplikationer som inte används för förpackning av livsmedel.
TeamBorealis_Werk_Linz_100225_008x