Elektroniska hyllkantsetiketter i tax-freebutiker

PUBLICERAD: 12 mars 2014
UPPDATERAD: 24 januari

 Delfi HeinemannDutyFree1 - low

Heinemann Duty Free, en europeisk tullfri återförsäljare med Tax free-butiker på Budapest Airport har valt Delfis lösning Breece System med Displaydatas fullt grafiska elektroniska hyllkantsetiketter efter framgångsrik pilot under 2013.

Gebr. Heinemann är aktiv på inte mindre än 61 flygplatser i 27 länder och  har ca 230 Tax Free & Travel Value butiker, konceptbutiker och butiker med internationellt kända varumärken. Företaget driver även gränsbutiker samt butiker på kryssningsfartyg.

Heinemann har utvecklat en ny generation av Heinemann Duty Free flygplatsbutiker som erbjuder kunderna en unik shoppingupplevelse med ett starkt fokus på kundservice.

Heinemann Duty Free investerar i en ESL-lösning för att snabbt och effektivt göra det möjligt att uppdatera produkt- och prisinformation i sina butiker. Med täta växelkursförändringar kommer lösningen göra det möjligt att uppdatera information på hyllkanten i realtid. Heinemann valde Breece lösningen utifrån dess smidiga infrastruktur, kvaliteten på de helt grafiska displayerna, tvåvägskommunikationen och den flexibla mjukvaruplattformen. Heinemann kommer att implementera fullt grafiska hyllkantsetiketter i olika storlekar som visar produkter och prissättningsinformation med flera valutor.

-Vi är stolta över att kunna erbjuda en unik shoppingupplevelse på våra flygplatsbutiker. Denna lösning gör att vi kan fortsätta att leverera exceptionell kundservice samtidigt med korrekt produkt- och prisinformation i alla lägen, säger Sascha Voelz, Head of Business Application Sales – IT (Global) hos Gebr. Heinemann

Om Delfi and Displaydata
Displaydata levererar fullt grafiska, high definition, zero power displays på upp till tre färger. Dessa är anslutna med en höghastighets tvåvägs RF till kundens befintliga infrastruktur, och kontrolleras av Delfi dynamiska Breece System programvara. Med Displaydata ESL Bluetooth Beacons möjliggör kampanjerbjudanden och mervärdes information att skickas direkt till kundernas smartphones, för en mer engagerande och givande butiksupplevelse.

Läs vidare

Scribos och HP Indigo säkrar produkter mot piratkopiering

Scribos har etablerat ett samarbete med HP Indigo Division för med syftet att stoppa piratkopiering av produkter.
SCRIBOS_02_Wine_Spiritsx

Finkalibrerad etikettapplikator hos Domino

Salladsbuffé och en uppdaterad etikettapplikator – Domino satsade stort på sin monter på Scanpack.
yw-scaled

Lexit fortsätter expansionen i Skandinavien

Lexit Group satsar inom datafångst och digitaliseringslösningar med ytterligare ett förvärv. – Med Idnet stärker vi avsevärt vår förmåga att serva de största skandinaviska kunderna, säger vd:n Sjur Skjæveland.
Lexit-Sjur-Idnet-Peter-aug22-presse-scaled-e1660218180928

Labelexpo i april ställs in – flyttas till 2023

Den europeiska etikett- och förpackningsmässan Labelexpo Europe var planerad att genomföras 26–29 april i Bryssel. Nu meddelar arrangören att mässan flyttas fram till september 2023. Bristen på leveranser av komponenter och material i spåren av pandemin och den pågående situationen i Ukraina pekas ut som orsaker till att mässan flyttas fram.
0002377_studioVercammen

Senaste nytt

Är den här dryckesförpackningen en game-changer som skakar om de stora företagen?

Den 15 maj, samlades delar av förpackningspressen i Amsterdam för att ta del av lanseringen av en helt ny förpackningslösning som företaget bakom presskonferensen, Zotefoams, menar är en game changer. Ska de stora tillverkarna av vätskekartongförpackningar känna sig hotade?
rezorce

Framtidssäker och hållbar lösning för transport av staplade kartonger

PepsiCo tillverkar potatischips i Broek op Langedijk i Holland. För transport behövde företaget ett nytt system som på ett tillförlitligt sätt skulle förhindra att kartonger staplade på pallar gled Företaget valde Nordsons smältlimsteknik, vilket drastiskt har minskat limkostnaderna och antalet kundklagomål.
Nordson PepsioCo MiniBlue Modul spray applicationx

Förpackningsansvariga hos brittiska FMCG-företag vill bort från plast men det är inte lätt

En ny undersökning från förpackningsföretaget Aquapak av 100 brittiska förpackningschefer inom dagligvarubranschen visar att majoriteten (92 procent) planerar att helt sluta använda plast i sina konsumentförpackningar.
Pasta-packaging

Mondi utvecklar monomaterialförpackning i samarbete med Scan Sverige

Mondi har i samarbete med Scan Sverige skapat en polypropen (PP) baserad monomaterialförpackning, som är designad för återvinning.
MNDPR282ax