Elektroniska hyllkantsetiketter i tax-freebutiker

PUBLICERAD: 12 mars 2014
UPPDATERAD: 24 januari

 Delfi HeinemannDutyFree1 - low

Heinemann Duty Free, en europeisk tullfri återförsäljare med Tax free-butiker på Budapest Airport har valt Delfis lösning Breece System med Displaydatas fullt grafiska elektroniska hyllkantsetiketter efter framgångsrik pilot under 2013.

Gebr. Heinemann är aktiv på inte mindre än 61 flygplatser i 27 länder och  har ca 230 Tax Free & Travel Value butiker, konceptbutiker och butiker med internationellt kända varumärken. Företaget driver även gränsbutiker samt butiker på kryssningsfartyg.

Heinemann har utvecklat en ny generation av Heinemann Duty Free flygplatsbutiker som erbjuder kunderna en unik shoppingupplevelse med ett starkt fokus på kundservice.

Heinemann Duty Free investerar i en ESL-lösning för att snabbt och effektivt göra det möjligt att uppdatera produkt- och prisinformation i sina butiker. Med täta växelkursförändringar kommer lösningen göra det möjligt att uppdatera information på hyllkanten i realtid. Heinemann valde Breece lösningen utifrån dess smidiga infrastruktur, kvaliteten på de helt grafiska displayerna, tvåvägskommunikationen och den flexibla mjukvaruplattformen. Heinemann kommer att implementera fullt grafiska hyllkantsetiketter i olika storlekar som visar produkter och prissättningsinformation med flera valutor.

-Vi är stolta över att kunna erbjuda en unik shoppingupplevelse på våra flygplatsbutiker. Denna lösning gör att vi kan fortsätta att leverera exceptionell kundservice samtidigt med korrekt produkt- och prisinformation i alla lägen, säger Sascha Voelz, Head of Business Application Sales – IT (Global) hos Gebr. Heinemann

Om Delfi and Displaydata
Displaydata levererar fullt grafiska, high definition, zero power displays på upp till tre färger. Dessa är anslutna med en höghastighets tvåvägs RF till kundens befintliga infrastruktur, och kontrolleras av Delfi dynamiska Breece System programvara. Med Displaydata ESL Bluetooth Beacons möjliggör kampanjerbjudanden och mervärdes information att skickas direkt till kundernas smartphones, för en mer engagerande och givande butiksupplevelse.

Senaste nytt

Paul Jenkins och julkalendrar nyheter i Packnorth Award 2025

Nu har portarna öppnats för bidrag till Nordens största förpackningstävling Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nytillkomna kategorier och pratar med brittiska ThePackHubs vd Paul Jenkins, som är det nya internationella tillskottet i jurygänget. Vilka trender ser han? Och hur kommer den nya PPWR-förordningen att påverka branschen?
top-9

Elopak blir delägare i Blue Ocean Closures

Elopak investerar nu i Blue Ocean Closures och blir delägare i den svenska start-upen som producerar fiberbaserade förslutningar. Elopak får också rättigheterna till att marknadsföra, sälja och distribuera Blue Ocean Closures förslutningar globlat för takåsförpackningar.
BOC

Rottneros varslar personal efter vinstvarning

Förra veckan gick Rottneros ut med en vinstvarning på grund av allt högre råvarupriser, världsmarknadens vikande efterfrågan på mekanisk massa och en allt svagare dollarkurs. Nu varslar koncernen 47 personer där de flesta som påverkas jobbarpå Rottneros Bruk i Sunne.
Rottneros

Leksands Knäckebröd uppdaterar förpackningsdesignen

Leksands Knäckebröd uppdaterar design och logga på alla sina förpackningar. Det ska bli tydligare att brödet är bakat i Leksand av ett familjeföretag sedan sex generationer. De nya förpackningarna kommer också att visa brödet mer och lyfta fram att bageriet är bäst i klassen på hållbarhet.
Leksandx

Läs vidare

Scribos och HP Indigo säkrar produkter mot piratkopiering

Scribos har etablerat ett samarbete med HP Indigo Division för med syftet att stoppa piratkopiering av produkter.
SCRIBOS_02_Wine_Spiritsx

Finkalibrerad etikettapplikator hos Domino

Salladsbuffé och en uppdaterad etikettapplikator – Domino satsade stort på sin monter på Scanpack.
yw-scaled

Lexit fortsätter expansionen i Skandinavien

Lexit Group satsar inom datafångst och digitaliseringslösningar med ytterligare ett förvärv. – Med Idnet stärker vi avsevärt vår förmåga att serva de största skandinaviska kunderna, säger vd:n Sjur Skjæveland.
Lexit-Sjur-Idnet-Peter-aug22-presse-scaled-e1660218180928

Labelexpo i april ställs in – flyttas till 2023

Den europeiska etikett- och förpackningsmässan Labelexpo Europe var planerad att genomföras 26–29 april i Bryssel. Nu meddelar arrangören att mässan flyttas fram till september 2023. Bristen på leveranser av komponenter och material i spåren av pandemin och den pågående situationen i Ukraina pekas ut som orsaker till att mässan flyttas fram.
0002377_studioVercammen