E-handelslösning i förbättrad version

PUBLICERAD: 3 april 2018
UPPDATERAD: 24 januari
Agfa Graphics molnbaserade web-to-print lösning StoreFront lanseras i en ny version.

Agfa Graphics släpper en ny version av e-handelslösningen StoreFront. Utökad säkerhet, smidigare orderhantering och HTML5-baserad editor är några förbättrade funktioner.

Web-to-print har blivit en viktig del av kunderbjudandet för många tryckerier. En lättanvänd onlinebutik kan ge konkurrensfördelar och göra så att tryckerier kan utöka sina tjänster och nå fler kunder. Agfa Graphics molnbaserade web-to-print lösning StoreFront kommer nu i en ny version som riktar sig mot tryckerier, skyltmakare och kreativa byråer. En e-handelslösning som ger möjlighet att dygnet runt kunna skapa, anpassa och köpa produkter online.

Det finns två typer av StoreFront-butiker: privata webbutiker för specifika B2B-kunder med inloggning, och så finns det offentliga webbutiker där alla kan beställa varor. Agfas nya version StoreFront 4.5 har bland annat uppdaterats med högre säkerhet för att hålla hackarna borta. I de tidigare versionerna användes HTTPS-protokollet för användarkritiskt innehåll som inloggnings- och utcheckningssidor. Den nya versionen gör att all datatrafik är krypterad av HTTPS i hela butiken. För att enkelt nyttja HTTPS-säkerheten i butikerna begär StoreFront 4.5 automatiskt ett SSL-certifikat av ”Let’s Encrypt” – en helt automatiserad certifikatfunktion som stöds av flera stora teknikföretag. Enligt utvecklaren sparar tryckaren på så vis arbetet med att beställa och installera egna certifikat.

Vidare så slipper tryckaren arbetet med att uppskatta leveranstiden för en order i den uppdaterade versionen. Baserat på den förvalda frakttjänsten och produktionsschemat visar StoreFront 4.5 beräknat leveransdatum, vilket minskar risken för förvirring om vad till exempel 48-timmars frakt innebär. Vidare har online-editorn blivit helt HTML5-baserad och är på så sätt kompatibel med alla nya webbläsare. Kunder som vill anpassa och redigera dokument, visitkort, flygblad, datablad, POS-skärmar, med mera, kan nu göra det enkelt och bekvämt på sin dator eller läsplatta.

Beställningar hämtas från StoreFront-butiken och bearbetas automatiskt och arbetsflödet kommunicerar kontinuerligt med StoreFront vilket sparar tryckeriet värdefull tid och ansträngning. Onlinebeställningar i StoreFront kan bearbetas med vilket arbetsflöde som helst. Utvecklaren menar dock att StoreFront briljerar ytterligare i kombination med andra Agfa Graphics-system som Apogee Prepress för civiltryckerier och Asanti-arbetsflödet för skylt och displaytryckerier.

Läs vidare

Bisfenoler i kontakt med livsmedel förbjuds

Nu blir det förbjudet att använda bisfenol A och andra bisfenoler som klassificeras som farliga i material som kommer i kontakt med livsmedel. EU-kommissionens beslut är en konsekvens av att Efsa har skärpt sin bedömning av hur mycket bisfenol A man kan få i sig utan risk för hälsan.
Konservburkar

EUBP: ”Bioplast en nyckelfaktor för uppfyllandet av PPWR-förordningen”

Bioplaster kommer att få en allt större framtida betydelse i och med införandet av EU:s förpacknings- och förpackningsavfallsförordning PPWR. Det anser organisationen European Bioplastics (EUBP) och dess VD Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Pappersbarriär prisad i hållbarhetstävling

Tetra Pak har mottagit utmärkelsen 'Resource Efficiency' vid Sustainable Packaging News Awards 2024, för sin pappersbaserade innovation inom barriärmaterial.
Mimosa_choco_3d-strawsx

Första yoghurtbägaren med livsmedelsgodkänd återvunnen polystyren

INEOS Styrolution lanserar yoghurtbägare med mekaniskt återvunnen polystyren som ett resultat av samarbete mellan flera partners i värdekedjan milstolpe uppnåddes genom samarbetet mellan flera partners längs värdekedjan. Man kallar det för en milstolpe.
Yoghurt cupsx

Senaste nytt

Lidl i Storbritannien tar bort designelement som tilltalar barn

I Storbritannien har Lidl beslutat att man tar bort alla designelement som uppskattas av barn på förpackningarna till sina minst hälsosamma, egna varumärken. Det ska vara klart till mitten av året och ska hjälpa föräldrar att handla nyttigare till barnen.
LIDLx

Ishidas Europes nyckelroll i Maple Leafs jättelika kycklingfabrik

I samarbete med Maple Leaf Foods, en av Kanadas ledande kött- och fjäderfäproducenter, har Ishida Europe spelat en nyckelroll i etableringen av Maple Leaf Foods nyligen öppnade fabrik för kyckling i London, Ontario. Det är en stors satsning värd C$772 miljoner.
Ishida - Maple Leaf 3x

Ärlighet varar längst för Gbgt Box

Gbgt Box menar att ärlighet är en nyckel till framgång. För något år sedan vann man ett Guldägg för Atmosphere, en serie förpackningar i varandra, typ den ryska dockan, där man nog beskrev ingående material och förpackningens CO2 generering. Nu kommer nästa serie som man kallar Honest Packaging.
GBGT-321-1-scaledx

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx