Huhtamaki satsar på nya affärssegmentet Fibre Packaging och lägger fokus på lösningar snarare än tillverkningsteknik.
Finska Huhtamaki ändrar namnet på affärssegmentet inom formpressade förpackningar av pappersfiber till Fibre Packaging. Namnbytet innebär inga omedelbara förändringar i segmentet avseende sortiment eller tillverkningsteknik. Peter Domin, vice vd för Fibre Packaging ser dock att skiftet är en bra passform inför framtiden och de ser även spännande affärsmöjligheter med förnybara råvaror och nya produkter:
– Det nya namnet, med fokus på nya lösningar snarare än produktionsteknik, hjälper oss att driva en kommersiell inriktning och också bättre speglar de olika typer av produkter som vi kommer att erbjuda våra kunder i framtiden.
Huhtamaki är en global specialist inom förpackningar för mat och dryck. I koncernen ingår 76 tillverkningsenheter och 24 försäljningskontor i totalt 34 länder.