Antalis visar bredd på förpackningsområdet

PUBLICERAD: 2 oktober 2019
UPPDATERAD: 24 januari
Antalis-gänget är taggade inför Empack-mässan.

Antalis satsar på att visa bredden de tillhandahåller inom förpackningslösningar. 
– Allt från standardlösningar, speciallösningar till att du kan gå från enkla produkter till en helhet med maskiner för automatisk packning. Det är det vi försöker symbolisera här, säger Fredrik Carlsson.

Antalis är en rutinerad utställare på Empack-mässan. Fredrik Carlsson, försäljningschef på Antalis inom affärsområdet Packaging, säger att de satsar stort på att kommunicera ut att Antalis-sortimentet täcker in det mesta i kundväg.

– Oavsett om det är en e-handlare eller tunga industrin så passar vi lika bra för alla de segmenten.

Fredrik Carlsson framhåller Antalis kunskap på förpackningsområdet.

– Jag tycker det handlar väldigt mycket om kompetensen. Någonstans är det ju så att alla vi kollegor i branschen har ungefär samma sortiment mer eller mindre. Men sedan handlar det mer om att utveckla sina befintliga kunder och hitta nya vägar med nya kunder. Där tycker jag vi är duktiga, tillsammans med fantastiskt lager och logistik där vi alltid levererar inom 24 timmar av de produkterna vi har på lagret, vilket innebär en väldigt stark trygghet för kunden.

Vad har du för förväntningar på Empack-mässan?

– Det har varit lite blandat genom åren. Men jag hoppas på ett högt deltagande och att det är väldigt bra kvalitet på människorna som är här, säger Fredrik Carlsson.

Läs vidare

Minimalt CO2-avtryck och hög kvalitet lockar premiumkunder

I det lilla samhället Lessebo ett par mil från Växjö finns det ”lilla” bruket Lessebo Paper som i antal producerade ton står sig ganska slätt mot jättarna, men som i stället är en ledande aktör både vad gäller kvalitetspapper och miljö. En stor del av produktionen går till förpackningar, till premiumvarumärken. Vi mötte vd, Jens Olson, på HK i Lessebo.
Färgerx

Packnorth och Packnews går samman

De två nyhetssajterna Packnorth och Packnews slås ihop hos nystartade AGI Media, och från och med den 1 februari kan de senaste förpackningsnyheterna läsas på packnews.se. Tidningen nord emballage ingår också i sammanslagningen och byter samtidigt namn till Packnews.
SignPrint-och-nord_emballage-2023-ver1-scaled

Packnorth och Packnews går samman

De två nyhetssajterna Packnorth och Packnews slås ihop hos nystartade AGI Media, och från och med den 1 februari kan de senaste förpackningsnyheterna läsas på packnews.se. Tidningen nord emballage ingår också i sammanslagningen och byter samtidigt namn till Packnews.
SignPrint-och-nord_emballage-2023-ver1-scaled

Så blir Interpack 2023

Vi tittar närmare på Interpack 2023. En fullbokad mässa där totalt 18 hallar fördelas mellan förpackningsbranschens alla olika fokusområden.
Interpack17_JV5342-scaled

Senaste nytt

Mobergs Produktkontroll sålt till Sesotec

Det tyska företaget Sesotec GmbH har köpt Mobergs Produktkontroll. De bägge företagen har haft ett samarbete i trettiofem år inom försäljning och service.
mobergsx

Glassigt samarbete med Paristema

Genom ett nytt samarbete mellan glassgiganten Häagen-Dazs och Paramount släpps nu en limiterad glasskollektion signerad illustratören Erica Jacobson. Den nya designen går under namnet Emily in Paris och är inspirerad av Netflix-serien med samma namn. Det skriver Cap&Design.
Hägenx

InterSystem satsar i Finland

Efter framgångsrika etableringar i Norge och Danmark satsar nu InterSystem även i Finland.
Finland_InterSystem palletizerx

Det händer på Scanpack: Varför vi behöver sluta demonisera förpackningsmaterial

Miljöexperten Mark Shayler, som har designat allt från vägar och bostadsområden till apparater, elektronik och förpackningar, delar med sig av sina insikter. Med mottot "det finns inga dåliga material, bara dåliga system", utforskar han orsakerna bakom den nuvarande klimatkrisen. Men framför allt – hur vi kan övervinna den.
mark high resx