![](https://sepacknews.signprint.se/wp-content/uploads/sites/6/2023/01/TGL-Gifting-Range-Square.jpg)
Den skotska whiskyportföljen från The Glenlivet får en ny flaskdesign. Whiskyproducenten väljer att lyfta fram sitt arv och sin vision framåt.
Whiskyvarumärket The Glenlivet betyder ”den flytande lena”. Varje single malt-whisky i kärnportföljen får nu ett lyft med en ny flaskdesign och etikettutformning. Enligt whiskyproducenten är den nya flaskdesignens utseende ett sätt att återkoppla till grundaren George Smith och hans engagemang och passion när han etablerade varumärket 1824 och stred för att skydda dess namn och rykte.
Nutid och dåtid
Flaskan och etiketten ska också bidra till att informera om varumärkets historia och härkomst.
– The Glenlivets nya förpackning handlar inte om att ändra på våra whiskys, vi vet att de är fantastiska. Det handlar om att skapa en ny utformning, som vackert återspeglar varumärkets långa historia och symboliserar vårt nutida tänk och vision. Vi hoppas att det moderna och ändå tidlösa, nya utseendet kommer att tilltala våra befintliga whiskykonsumenter, men också bjuda in de som ännu inte har upptäckt skotsk single malt, säger The Glenlivets marknadsföringschef Miriam Eceolaza.
Två sorter sticker ut
Två av de lagrade whiskysorterna skiljer sig från resten av sorterna i kärnportföljen. Och det handlar inte om de dyra dropparna utan om designen. Det gäller dels The Glenlivet 12 Year Old som byter ut den gröna glaset i flaskan till klarglas, dels The Glenlivet 18 Year Old som får en välvd etikett tryckt direkt på själva glaset.