Vinterviner i begränsad upplaga

PUBLICERAD: 3 december 2014
UPPDATERAD: 24 januari

Lindemans VintervinLindeman’s lanserar en begränsad upplaga av Sveriges första boxviner som är designade att passa en särskild årstid. Designen till de två lådvinerna, Lindeman’s Chardonnay och Lindeman’s Shiraz Cabernet, har inspirerats av svensk vinter och jul och kommer endast finnas tillgängliga under tre månader med start 8 december.

Australiensiska vinhuset Lindeman’s grundades för snart 170 år sedan och är idag ett av Sveriges och hela världens mest sålda vinvarumärke. 8 december kommer Lindeman’s Chardonnay och Lindeman’s Shiraz Cabernet i helt nya tillfälliga förpackningar som tagits fram specifikt för jul och vinter. Det är första gången som ett boxvin lanseras i Sverige med en tillfällig säsongsdesign.

Lindeman’s Chardonnay är friskt och torrt vin med fyllig smak samt en uppfriskande avslutning. Doften är uppiggande av färsk frukt som präglas av citrus, persika och nektarin. I samband med den tillfälliga förpackningen byter även vinet till den nya årgången 2014.

Den röda vinterboxen med Lindeman’s Shiraz Cabernet 2013 är en blandning av Shiraz och Cabernet Sauvignon som fått karaktär av både fransk och amerikansk ek. I doften finns en fin fruktighet med toner av svartvinbär och kryddor samt vanilj från ekfaten. Smaken är medelfyllig med toner av svartvinbär och plommon och vinet har en balanserad och mjuk avslutning.

Lindeman’s Limited Edition Design lanseras den 8 december i ordinarie sortiment och finns tillgänglig i tre månader. Båda boxarna är på 3 liter.

Läs vidare

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Norskt företag först med Liplids locklösning

Nu är den första kunden för Liplids nya, fiberbaserade lock för drycksmuggar offentlig. Det blev ett norskt företag som är först ut.
4D2B350Ex

Gin i ståpåse sparar miljö och pengar enligt tillverkaren

Den brittiska ginproducenten 6 O`Clock Gin har lanserat en ståpåse för sitt varumärke London Dry. Bra för miljö och ekonomin säger man.
ginx

H-trycks satsning bär frukt: ”Ännu fler storlekar och olika varianter”

Tryckeriet i Markaryd har investerat stort för att utveckla maskinparken för att bredda produktsegmentet inom muggar och bägare med lock. I år ska satsningen visas upp för de stora massorna på mässor i Skandinavien.
H-tryck

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}