Vinterviner i begränsad upplaga

PUBLICERAD: 3 december 2014
UPPDATERAD: 24 januari

Lindemans VintervinLindeman’s lanserar en begränsad upplaga av Sveriges första boxviner som är designade att passa en särskild årstid. Designen till de två lådvinerna, Lindeman’s Chardonnay och Lindeman’s Shiraz Cabernet, har inspirerats av svensk vinter och jul och kommer endast finnas tillgängliga under tre månader med start 8 december.

Australiensiska vinhuset Lindeman’s grundades för snart 170 år sedan och är idag ett av Sveriges och hela världens mest sålda vinvarumärke. 8 december kommer Lindeman’s Chardonnay och Lindeman’s Shiraz Cabernet i helt nya tillfälliga förpackningar som tagits fram specifikt för jul och vinter. Det är första gången som ett boxvin lanseras i Sverige med en tillfällig säsongsdesign.

Lindeman’s Chardonnay är friskt och torrt vin med fyllig smak samt en uppfriskande avslutning. Doften är uppiggande av färsk frukt som präglas av citrus, persika och nektarin. I samband med den tillfälliga förpackningen byter även vinet till den nya årgången 2014.

Den röda vinterboxen med Lindeman’s Shiraz Cabernet 2013 är en blandning av Shiraz och Cabernet Sauvignon som fått karaktär av både fransk och amerikansk ek. I doften finns en fin fruktighet med toner av svartvinbär och kryddor samt vanilj från ekfaten. Smaken är medelfyllig med toner av svartvinbär och plommon och vinet har en balanserad och mjuk avslutning.

Lindeman’s Limited Edition Design lanseras den 8 december i ordinarie sortiment och finns tillgänglig i tre månader. Båda boxarna är på 3 liter.

Läs vidare

Gin i ståpåse sparar miljö och pengar enligt tillverkaren

Den brittiska ginproducenten 6 O`Clock Gin har lanserat en ståpåse för sitt varumärke London Dry. Bra för miljö och ekonomin säger man.
ginx

H-trycks satsning bär frukt: ”Ännu fler storlekar och olika varianter”

Tryckeriet i Markaryd har investerat stort för att utveckla maskinparken för att bredda produktsegmentet inom muggar och bägare med lock. I år ska satsningen visas upp för de stora massorna på mässor i Skandinavien.
H-tryck

Snaps i grönare kostym

Den klassiska snapsen O.P. Anderson Aquavit får förpackningar i lättviktsglas och återvinningsbar pet.
New_OP_70cl_Lightweight_glass_2..

Forskningsprojekt startar inför övergången till återanvändbara förpackningar

Med start 2024 krävs en omställning från engångsförpackningar till återanvändbara förpackningar. Nu inleds ett forskningsprojekt som ska titta närmare på hur det ska gå till i praktiken.
LarsWitell

Senaste nytt

Sveriges mest köpta bil fyller 70 år och har blivit ”grön”

Godisprodukten ”Ahlgrens bilar” kallas ”Sveriges mest köpta bil” – i år fyller den 70 år och har samtidigt fått ny design och en förpackning som till stor del består av ”grön” bioplast.
bilar-plantpack-utvald

Cirkulär förpackningslösning testas på Circle K

För att minska mängden engångsartiklar testar Circle K tillsammans med Panter och Tingstad ett cirkulärt system, där kunderna erbjuds att låna matlådor och muggar för sin takeaway-mat.
Circle K

Fiberflaska som är redo för industriell produktion

Flaskor av fiber är ett område som intresserar många utvecklare och titt som tätt kommer information om nya produkter. Däremot ser man inte mycket av dem på marknaden. På nyligen avslutade Pack Expo i Las Vegas visades ett alternativ.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

World Packaging Organization och AIPIA i smart samarbete

WPO, World Packaging Organization, och AIPIA har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MOU), för att främja sitt samarbete för att dela idéer om smarta förpackningar och den vetenskap som ligger till grund för det.
WPO AIPIAx