Tara Pac ska blomstra i Finland

PUBLICERAD: 5 maj 2017
UPPDATERAD: 24 januari
Tomas Gustafsson ska få Tara Pac att växa på den finska marknaden.

Tara Pac med huvudsäte i Lund satsar på att ta marknadsandelar i Finland. Nu tillsätter de en ny säljare för att ta sig an uppgiften.

Vi har haft en fin utveckling på den finska marknaden under de senaste åren och genom att anställa ytterligare en säljare vill vi ta nästa steg på den finska marknaden.

Tomas Gustafsson är tillskottet för Tara Pac som satsar på att öka sin marknad i Finland.

– Vi har haft en fin utveckling på den finska marknaden under de senaste åren och genom att anställa ytterligare en säljare vill vi ta nästa steg på den finska marknaden, säger vd:n Lars Persson.

Gustafsson har tidigare varit försäljningsansvarig för HomeEnter och produktchef på Cdon.  44-åringen är svensk- och finsktalande från Helsingfors. Sedan fem år bor han i Staffanstorp.

– Jag ser fram emot att börja jobba på Tara Pac och hjälpa till att bygga upp varumärket ännu mer samt att öka försäljningen i Finland, säger Tomas Gustafsson.

Tara Pac erbjuder flertalet förpackningslösningar på den nordiska marknaden, bland annat pet-flaskor och burkar, PE-flaskor och dunkar samt containers.

Läs vidare

Sealed Air ser strategiskt skifte i förpackningsutveckling

Livsmedelsbranschens dagligvaruhandlare i Europa har svängt om i synen på hur förpackningar kan bli miljövänligare. Det menar Stephanie Poole, senior affärsutvecklare på Sealed Air. Hon pekar ut fyra områden hon ser har anammats i branschen för att förbättra förpackningens prestanda och för att minska avfall och koldioxidutsläpp.
Steph-Poole-hires

DS Smith storsatsar i Värnamo

DS Smith fortsätter satsningen i Sverige. Under 2023 investerar man i en helt ny fabrik. Affärsområde Packaging Service har idag två fabriker - i Värnamo och Mariestad. Nu samlar man detta i en modern fabriksanläggning på 17 500 kvadratmeter på området Bredasten i Värnamo.
Ds-smith-2

Analys: Så blir pappersmarknaden 2023

Fjolåret präglades av stor turbulens på pappersmarknaden och flera tillverkare har aviserat att de ställer om till förpackningsproduktion. IGEPA:s försäljningschef Flemming Friche ger sin analys om situationen på pappersmarknaden. Vad händer med priserna år 2023?
LesseboPaper_01

Svenska vinnare i Worldstar

Den globala förpackningstävlingen Worldstar är avgjord och i 2023 års upplaga kammade tre svenska företag hem priser.
Worldstar-kollage

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432