Startar nytt partnernätverk

PUBLICERAD: 18 februari 2015
UPPDATERAD: 24 januari

Toshiba Tec Nordic startar ett nytt partnernätverk inom affärsområdet Etikettskrivare som en del av satsningen på den nordiska marknaden. Först ut att skriva avtal med Toshiba är Grafokett AB, ett Ängelholmsbaserat företag med export av etiketter och märkningslösningar till hela världen.

– Det känns fantastiskt kul att göra en nystart för Toshibas kraftfulla och heltäckande modeller av etikettskrivare. Med ett fåtal kunniga och kompletterande befintliga och nya Toshiba-partners, kommer vi genom egen distribution att supporta marknaden med totala Auto-ID-lösningar, säger Elisabet Ek, ansvarig för Toshibas försäljning av etikettskrivare och lösningar i Skandinavien.

Samarbetet mellan Toshiba och Grafokett kommer främst att innefatta försäljning av etiketter, färgband och etikettskrivare samt service i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Grafokett är specialister på etiketter och märkningslösningar. Under 20 år har företaget byggt upp en unik kompetens om olika etikettmaterial för att sälja rätt material och skrivare för varje applikation. Grafoketts huvudkontor finns i Ängelholm med lager och lokal försäljning från Stockholm.

Toshiba Tec ingår i Toshiba Corporation som etablerades 1875 och är ett av världens största företag med en mångfald av produkter, från vitvaror till avancerad industriell utrustning. Koncernen sysselsätter över 200 000 anställda och har 550 dotterbolag. 2013 omsatte Toshiba 450 miljarder SEK.

Toshiba Tec Nordic är ett helägt dotterbolag och erbjuder multifunktionsskrivare, etikettskrivare, lösningar för dokumenthantering samt support och service för den nordiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Solna, Sverige, med filial i Finland och distributörer i Danmark och Norge. Toshiba Tec Nordic har ca 140 anställda. Den svenska verksamheten är miljö-, kvalitet- och arbetsmiljöcertifierad enligt ISO 14001, ISO 9001och OHSAS 18001.
Grafotek Elisabet Ek - 2015-01-27 – Det känns fantastiskt kul att göra en nystart för Toshibas kraftfulla
och heltäckande modeller av etikettskrivare, säger Elisabet Ek

 

 

Läs vidare

Etikettmarknaden föll tjugofem procent förra året men växer igen

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

CCL Industries öppnar ny sleevetillverkning

CCL Industries som tillverkar specialetiketter, säkerhets- och förpackningslösningar, har officiellt öppnat sin nya etiketthub i Dornbirn, Österrike, och slutfört flytten från tyska Hohenems.
CCL-Dornbirn_27_by_Marcel_Hagen-studio22-768x512x

Digital etikettpress för lite mindre företag

Xeikon har nyligen lanserat en etikettpress, Label Discovery Panther, som är tänkt att fungera som en instegspress hos de lite mindre etikettillverkarna.
xeikon_pantherdiscovery

Uppköp: Nordvalls förvärvar Lexit Groups etikettverksamhet

Affären innebär ett övertagande av Lexit Groups verksamheter i Sverige och Norge. Enligt Nordvalls gör förvärvet dem till Skandinaviens ledande leverantör av etiketter.
FotoJet (2)

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax